Hej!

Tack för förbättringarna!

Tidigare kunde jag blanda bilder med text, Du ser exempel på detta under Tips&Tricks i ämnet maskiner o verktyg.... Utnyttjade Imageshack bl.a.

Försökte nyss med "Tilläggsalternativ" , men det verkar inte fungera, eller har jag missat något.

Hur gör jag om jag vill fortsätta med lite text under bilden? Denna text kan ju i sin tur följas av fler bilder och nya texter o.s.v.

per
 
  • PIC00163.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Nu skall jag göra ett nytt prov

pic00171tv7.jpg

Kanske det fungerade..... jaa!

Det går tydligen, och därmed skulle min fråga vara besvarad.

per
 
Ja, det finns två sätt att lägga till bilder, antingen länkar du in dem från någon externs sida, med -taggarna. Då kan du lägga dem var du vill i inlägget och ha text mellan dina bilder etc. Det andra sättet är att använda "bifoga"-funktionen. När du bifogar en bild laddar du upp den till servern i samband med att du skapar inlägget. Du behöver således inte själv hitta en server att lagra den på.

En bifogad bild skalas ockås automatisk om till en klickbar forumvänlig miniatyrbild. Bifogade bilder hamnar alltid längst ner i inlägget.

/M
 
Hej!
Bild och text kan även läggas in i snabbsvar

pic00179as3.jpg

och bild kan följas av text.

per
 
Hej!

Startade tråden "Bygga Bänkcirkelsåg" och hade tänkt använda fem bilder. En skylt kom upp och kungjorde att fyra bilder är tillåtet, inte fler. Fick då ta bort en bild varefter allt fungerade.

Fråga.... har antalet bilder med bildernas storlek att göra?

per
 
pernitta skrev:
Hej!

Startade tråden "Bygga Bänkcirkelsåg" och hade tänkt använda fem bilder. En skylt kom upp och kungjorde att fyra bilder är tillåtet, inte fler. Fick då ta bort en bild varefter allt fungerade.

Fråga.... har antalet bilder med bildernas storlek att göra?

per
Den vanligaste anledningen till att man begränsar antalet bilder är att det genererar en massa trafik genom huvudservern och värden (i detta fall Marlene) får betala sin ISP för antalet Megabyte som passerar ut till användarna (oss). Fler bilder = fetare faktura.
Observera att detta bara är en teori, men många andra forum är väldigt belastade finansiellt av bilder i trådarna.
Det kommer säkert ett relevant svar inom kort.
 
Max antal filer som kan bifogas till ett och samma inlägg är 4. Vi måste sätta en gräns någonstans för att servern inte ska belastas för hårt. /P
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.