galento
Hejsan,satte i bläckpatronerna som jag köpte av www.inkclub.com via tips från andra och skrivaren skriver ut skitdåligt,har kört skrivarens (Epson C 66) "rengörningsprogram" ett flertal ggr utan resultat.Och jag beställde originalpatroner för att det ska funka som det gjort förut när jag köpt från ClasOhlsson och Netonnet.Dessutom visade "färgstaplarna"att patronerna inte var fulla vilket det alltid visat förut.Naturligtvis har jag kontaktat företaget och väntar på svar,det var ju iallafall 4 patroner för sammanlagt 600 spänn.Vore intressant att läsa om vad Ni har för erfarenheter om inkClub.
 
Det ligger ganska mycket forskning bakom dyrare originalpatroner, för att få ut exakt rätt mängd bläck etc, kvalitén är troligen jämnare, och bläcket beständigare.

Sen finns det såklart bättre och sämre kopior, men det låter som du fick en riktigt dålig variant.
Jag brukar leta efter den billigaste originalprodukten för att va säker på att slutresultatet blir garanterat bra och håller länge..
 
galento skrev:
Vore intressant att läsa om vad Ni har för erfarenheter om inkClub.
Jag har dåliga erfarenheter av pirat-patroner i allmänhet. Dålig utskriftskvalitet och i en del fall läckage. Det blir orginalpatroner i fortsättningen.
--
Kjell
 
Håller mig från bläck men det är samma visa med pirattoner till laserskrivarna. De kan se bra ut men sliter betydligt hårdare på transfervals och fuser vilket leder till att dessa får bytas i förtid för X antal 1000 kronor
 
galento
Hej,fick svar av inkclub förut och de rådde mej att köra rengörningsprogrammet och ev.återkomma.Naturligtvis har jag provat detta iallafall minst 10 ggr innan jag kontaktade dom så nu är ett svarsmail på väg till dom igen.Detta var originalpatroner och har aldrig använt piratpatroner och tills nu har skrivarna fungerat klanderfritt. Vi får se vad de svarar.När jag köpt patroner tidigare så har alltid den yttre "kartongen" varit med,det var de inte nu utan endast vacumförpackade i genomskinlig plast men detta trodde jag berodde på utrymmes skäl för den snabba leveransen.
 
Jag skulle gissa på att de återfyllt gamla originalpatroner och packat om dom.
Så gör InkClub med en del av sina "miljöpatroner" enligt deras FAQ.
 
Jag har köpt ett gäng patroner i två omgångar av InkClub till min Epson C66 och har inte haft några problem. Har jämnfört fotoutskrifter med orginal patron och InkClubs patron och jag har inte sett några skillnader. Däremot så var patronerna inte lika till utseendet vid de olika köptillfällerna, de kanske köper in olika billiga partier och jag har haft tur att det var bra kvalitet på de två utföranden jag fick?
 
galento
gluecifer skrev:
Jag skulle gissa på att de återfyllt gamla originalpatroner och packat om dom.
Så gör InkClub med en del av sina "miljöpatroner" enligt deras FAQ.
Hmm,hade detta i tankarna att det kan vara så men då kan man ju inta kalla dem nya precis,kanske kan förklara det hela,tycker det var mysko att det visade att partronerna ej var fulla trots att jag beställde nya.Har bytt flera ggr tidigare men då har det alltid visat fullt.Tar kontakt med Epson.
 
galento
galento skrev:
Hmm,hade detta i tankarna att det kan vara så men då kan man ju inta kalla dem nya precis,kanske kan förklara det hela,tycker det var mysko att det visade att partronerna ej var fulla trots att jag beställde nya.Har bytt flera ggr tidigare men då har det alltid visat fullt.Tar kontakt med Epson.
Hej,har kollat närmare och visst var det originalpatroner jag fick,fick ersättningspatroner(original) idag och de funkade inte heller så det är väl skrivaren som är skrot,fastän den är nästan ny.Färgstaplarna visade nu fullt men kan enligt Epson sjunka beroende på hur tomma man kör patronerna innan man byter.Jag har nog väntat för länge med att byta så bläcket kan ha torkat i skrivarhuvudet.Får se om det går att få igång den igen( har iallafall patroner nu ;) )annars blir det väl tippen.
Summan av kardemumman är att ingen skugga skall falla över www.inkclub.com ,de skickade original som jag beställde,snabbt och även ersättningspatroner kom snabbt.Även mailen till företaget var snabb och det har funkat bra.Det hela berodde nog på min egen "okunskap" men som de säger:man lär så länge man lever :)
 
Använder också Inkclub utan bekymmer
 
Inkclub (ett Uppsalabolag) bedriver snarast (bluff)-verksamhet.
Jag är ytterst missnöjd med de 2 patroner jag fått.
Inkclub samlar in tomma patroner, dvs använda beg. som enligt tillverkare bara håller en gång. Dessa fyller Inkclub med bläck och säljer igen.
Man får alltså - inte - en - ny - patron ifall någon tror det.
Inkclub säljer utan att tala om det  >:( begagnade patroner som återanvänds.

I vissa fall går det säkert bra men båda mina har inte fungerat. Jag fick rådet att varje gång jag ska använda printern så ska jag lossa patron och gå till badrummet med den och "tvätta" patron med varmt vatten  :-[

Visserligen funkar deras råd, men det är lite otympligt att plocka bort patron varje gång den ska användas för att tvätta den med varmt vatten i badrummet!
(Jvla skit beg-patron brukar jag tänka)

Ger man sker av att sälja nya varor så skall man inte skicka ut beg. skit  >:(

Nästa (!)  ::) patron köper jag dyrt i fackhandeln//
 
Om detta med Inkclubs återfyllda patroner stämmer vet jag inte, men rent generellt är det ingen bra idé att återanvända uttjänta patroner. Det finns ju en del kit för att sjäv återfylla patroner. Det är nämligen inte bara bläcket som tar slut. I patronen sitter för det mesta själva skrivhuvudet, med de mikroskopiskt små bläckmunstyckena. Dessa håller bara för det bläck som finns med i patronen och är sedan i princip utslitna. Detta yttrar sig oftast i att det blir sämre precision i bläckdropparna - de blir för stora och suddiga. Det är delvis därför patronerna är så dyra. Det är inte bara det att bläcket kostar 100 000 kr/litern.
 
Problemet med bläck är snarare ihopgeggning och torkning. Skriver man mycket på korta tider så brukar de gå bra att fylla patronerna några gånger.

Detta enlig erfarenhet från kunder som envisades med återfyllning. De har dock kvaddat en del kläder med bläckspill istället.

Nu har de börjat inse att färglasrar är bättre för jobbet
 
Skulle aldrig köpa en bläckskrivare igen.. finns ju billiga färglasrar nu för 3000kr
 
galento
ejwbegysv skrev:
Skulle aldrig köpa en bläckskrivare igen.. finns ju billiga färglasrar nu för 3000kr
Hej,skrivaren är nog skrot,men på en färglaser:blir det inga problem med igenproppade skrivarhuvud ? Och det kanske inte spelar nån roll om den står stilla längre stunder,eller ? Annars har jag hört att HP har sina skrivarhuvuden i färgpatronerna så det blir nya varje gång man byter patron,låter som en bra mkt bättre grej än det Epson har kanske.Nån mer Epson blir det nog inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.