Hej,

Dags att handla nya blad till Feinen och tänkte höra om ni har några bra tips kring var man kan beställa billiga/prisvärda blad som passar till starlock plus fattningen.

Alla tips mottages tacksamt!

Hälsningar Marcus
 
Jag brukar kosta på mig originalblad men sist så provade jag att köpa ett 10-pack för typ 300 kr via Fyndiq. Tycker ändå att de har hållt helt okej med tanke på det priset och det är skönt att inte behöva vara så rädd om dem när man grottar i gammalt hus. Inte säker på om det finns med Starlock där men du får kolla.
 
  • Gilla
hscn
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Jag brukar kosta på mig originalblad men sist så provade jag att köpa ett 10-pack för typ 300 kr via Fyndiq. Tycker ändå att de har hållt helt okej med tanke på det priset och det är skönt att inte behöva vara så rädd om dem när man grottar i gammalt hus. Inte säker på om det finns med Starlock där men du får kolla.
Får väl lita på ditt omdöme, beställde ett tiopack bimetallblad (de verkar inte ha Starlock). Har som du ett äldre renoveringsobjekt.
 
Hoppas att du blir nöjd! Det är tradigt att dra ett nytt 200-kronors-blad rakt i en spik, de kan man spara till man vet att man bara kör i rent trä.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag väntar på ett tiopack starlock-blad från ebay.co.uk. Ca 340kr inkl frakt vilket känns värt en chansning.
Tiopack Shark Blades starlock-blad på skärmvisning från eBay för trä och metallbearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Återkoppla gärna vad du tycker om bladen. Är så jäkla trött på att köpa blad för 200-300 kr för att första skäret sätta den raka vägen in i en spik.
 
Boschs originalblad som tål både metall och trä håller förbannat bra. De tar spik och trä lika bra :)

Dock dör de digerdöden om man nuddar betong.
 
  • Gilla
varmkorv
  • Laddar…
Återkom med recension! Tycker det är svindyrt att betala 249 kr för Bosch. Feins är väl ännu dyrare, speciellt dem för metall?
 
hscn hscn skrev:
Förstår inte riktigt varför man betalar 200:-/st när Tysken säljer för under hundralappen. Ex. följande paket med sex originalblad Fein kostar SEK 561:20 fraktfritt.
[länk]
För att man (läs jag) ibland och i vissa sammanhang saknar framförhållning och behöver bladet samma dag :)

Dumheten bedrar visheten osv.... :cry:
 
  • Gilla
Gurgel
  • Laddar…
B boohoo skrev:
För att man (läs jag) ibland och i vissa sammanhang saknar framförhållning och behöver bladet samma dag :)

Dumheten bedrar visheten osv.... :cry:
Känner igen fenomenet, kan trösta dig med att det (som för mig) kan bli något bättre med åren.
 
G Gurgel skrev:
Återkom med recension! Tycker det är svindyrt att betala 249 kr för Bosch. Feins är väl ännu dyrare, speciellt dem för metall?
Har varit bortrest i två veckor så först nu kunnat testa lite snabbt. Det verkar fungera ok infästningsmässigt iaf och bladet ser bra ut, hur länge de håller skärpan återstår att se. Infästningen har en lös bricka med magneter som håller den i rätt läge. Utan ringen sitter de nog inget vidare bra. Sågblad med magnetisk infästningsbricka på ett verktyg i en verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nanowire nanowire skrev:
Har varit bortrest i två veckor så först nu kunnat testa lite snabbt. Det verkar fungera ok infästningsmässigt iaf och bladet ser bra ut, hur länge de håller skärpan återstår att se. Infästningen har en lös bricka med magneter som håller den i rätt läge. Utan ringen sitter de nog inget vidare bra.[bild]
Ser jag fel eller borde den brickan passa andra icke starlock-blad och fixa kompatibilitet?
 
C corre skrev:
Ser jag fel eller borde den brickan passa andra icke starlock-blad och fixa kompatibilitet?
Nja, bladet behöver ju ha ett tredimensionellt stjärnmönster också så tror inte kompabiliteten löses av en bricka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.