Fick en stor blå gerkap i födelsedagspresent i våras. Den visade sig vara köpt i Tyskland. Är registrerad för Bosch garanti.

Efter dag 2 hade riktningslasern slutat fungera.

Rent praktiskt, vart vänder jag mig för att använda garantin? (Den väger närmare 40 kg, stor och otymplig, så jag vill ogärna måsta skicka den till Tyskland).
 
Du lämnar den till valfri återförsäljare som skickar till Bosch.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har du ej köpt den i butik, så boka du frakt på boschs hemsida sedan lämna du in den på posten, Bosch står för frakten
 
Valfri återförsäljare ska hjälpa dig.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Ringde själv Bosch förra veckan om garanti..har du ej köpt i butik har du ingen stans att lämna den, så skicka den med posten sa han. Men återförsäljare ska nog gå också även om dom skulle vilja slippa ta imot att
 
Ja vill man packa sin maskin så den överlever en resa med post mord skriva ut frakthandlingar och försöka att hitta ett ombud som dels har öppet och sedan dessutom hanterar kolli som väger mer än tjugo kilo så är ju det ett alternativ ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Samma problem med en gmf 1600 fräs jag beställde från Tyskland kanske lite enklare att packa iof. Ringde först Bosch support i Sverige, hittade nummer på nätet och konstaterade att det var garantiärende skaffade sedan en följesedel online och lämnade på posten, lagades sedan i Danmark tror jag. Försökte först lämna hos återförsäljare som de sa också skulle fungera men de två jag kollade med ville inte hjälpa, en ursäkt var att de sedan kunde bli ansvariga mot konsument om de åtogsig att göra det å utan att ha sålt maskinen ville dom inte det. Allt funkade i alla fall bra och jag hade den åter på en vecka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.