Hej på er!
Vi ska precis bygga hus i Björvik, Sandared. Efter några sökningar på forumet hittade jag några andra Björviks-bor som regelbundet skriver. Hur många andra finns det där ute?

Våran tomt ligger på Norra Björviksvägen. Förbi visningshuset upp på backen och 20 meter nedanför den lilla gatan på "toppen" på högersidan. Puh! Hoppas ni fattar :)

/Kai
 
Hej Kai.
Mariann här, är inte så aktiv nu som i början... men vi Mikael och jag bygger Lösvirkeshus på Södra Björvikshöjden no 7, sista huset på vänster hand (just nu), efter du svängt höger vid visningshuset.
Jag föstår precis var du bygger :cool: Fiiint :D
Kul att "känna" till någon mer :)
När blir det inflytt för er del?
 
Hej,
Jepp, jag vet vilket hus du menar! Ni har en underbar utsikt där :)

Vi kommer flytta in i slutet av april, om inget strular till sig. Det blir ett Smålandsvillan, Villa Västervik efter mycket om och men. När har ni inflyttning? Det ser ut att vara rätt så snart  :)

/Kai
 
Vi ska flytta in någon gång under mitten-slutet april. Vi har redan fått flytten flyttad 2 månader.. så nu ska väl detta stämma  :)
Det är kul å kika där uppe nu, det händer så mkt hela tiden på området!
 
Hur går det för er andra Mulan och Grunch, när blir inflytt resp byggstart?
 
Hejsan!

Jodå det går bra får vårat hus i september, Vi har strulat en del med tomten och vem som ska bygga vårat hus. Skulle bli med Kjell-åke "Borås lösvirkeshus" på tomt A först, men vi backade ut i sista sekund. Så vi bytte tomt till norr björvikshöjden näst längst ner på högra sidan. Och det blir villa Västervik från smålandsvillan i stället.
/Fredrik
 
Tjena!

Ja, om 1.5 vecka så skall det vara slutbesiktning.
Det mesta är uppe nu...bara färg på väggarna som saknas & lite andra detaljer.
Men nu har vi bestämt vilken färg det skall vara så det blir att köra på nästa vecka.
Snickarna jobbar på för fullt nu :)

 
Hej Mulan!
1,5 vecka är ju snart  :D va kul!! Vart i Björvik har ni huset? Det som ligger brevid visningshuset på andra sidan vägen?
 
Nej, vi är där "nere" bland 8 husen.
Myresjöhuset.
 
I Bullerbyn!! Jätte gulligt/mysigt. I artikeln om Björviksområdet i Annonsmarknan kallade Linda (tror jag hon hette) husen/området med Bullerbykänsla  :).

Mulan, bara 1 1/2 vecka.. vad himmelens kul för Er!! Vårt dröjer till 18 april, då går vårt flyttlass vare sig det är klart eller inte!

Så Hasse har varit hos er å kaklat... han är hos oss nu...
 
Ja, han har varit här. Supernöjda med hans jobb. Han har haft riktigt bra koll på allt samt fixat saker innan start med saker andra missat. Märks att han kan sitt jobb.
Ja, nu är det bara 1 vecka kvar :)

Småmissar som skall åtgärdas (som svart pulpet...den skall vara röd :))

 
Hej !!

:surprised: Någon från Björnvik kvar här? :surprised:

Har skrivit på för tomt i Björvik. våre kul att komma i kontakt med flera nybyggare i området.
Vi kommer bygga Myresjöhus Melodi (modern) som flera andra ;-)
Hur går det för er? Har ni tips och råd kanske?
 
Hej! Vi har precis skrivit på kontrakt för ett Myresjöhus i Sandared. Jag känner inte till området och jag vet inte riktigt var Björvik ligger, men jag tror att de nybyggda husen i Björvik är det som byggdes före vårt område. Vårt "nybyggarområde" finns mot Sandareds centrum, in på en avfart vid en bensinstation, upp för backen mot visningshuset Melodi, sedan till höger långt upp på backen. Tror det blir rätt. Det skall bli fantastiskt roligt att få bygga!
 
Hejsan.
Vi är inflyttade på Björvik sedan 6 april och trivs kanon! Jag är inte här på forumet alls mkt nu förtiden utan råkade bara kika in idag... haft så himla mkt att göra också eftersom jag är "frissan på Björvik" och haft många nya trevliga kunder sedan flytten från Sjömarken.

Mavros: Då kommer ni att bygga väldigt när oss för vi bor just lång upp i backen till höger om visningshuset och till vänster på den vägen som heter Södra Björvikshöjden närmare bestämt no 7 är vårt och är det enda GULA huset i hela området (iaf just nu). verkar som färger är ute  :-/. Får man fråga om ni också kör på melodi modern hus?

Sjomarken: Flyttar du ifrån Sjömarken också kanske? tips och råd är svårt när man inte vad vad man ska tipsa om ;).... var i området (bygger ni) kommer det ytterligare ett melodi modern  ::)?
 
Hej Solana! Då vet jag precis var vi är. Jag råkade hitta detta forum då jag sökte på 'Sandared' på nätet när vi funderade på tomten. Lite lustigt att jag råkar hitta våra allra närmaste grannar. Om jag inte är fel på det så skall KaiBai vara vår närmaste granne till vänster om vår tomt och Solana i gult lösvirke snett framför tomten, på andra sidan gatan. Det är där jag har sett "frisör" skylten. Vi träffades förresten för ca 2 veckor sedan. Ni satt på verandan och vi frågade om tomtgränser. Det blir ett Harmoni-hus med förhöjt väggliv om allt går som vi vill. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.