Hej,

Jag och min sambo skal bygga hus och klara oss på 2- 2,2 miljoner.
Vi har tomt som är ganska lätt på 650kvm och kostar 261 000:-.

Vi vill ha ett 1 1/2 planshus på 90-100 kvm på bottenvåningen med platta på mark.

Har titttat på björklidenhuset villa härlig, nyckelfärdigt inkl platta för 1279 000.

Finns det några alternativ för oss att titta på? För jag hittar inte många med samma standard och platta på mark till det här priset.

http://www.bjorklidenhus.se/favorithus/enhalvplan_merinfo/villa_harlig/



Tackar för synpunkter och tips.
 
Hej,
Ja Björklidenhus har bra priser..
Har ni kollat Vårgårdahus Bo-serien?
LB-hus Classic ligger nog högre än Björklidenhus...Lycka till!
 
Hej igen,
Tittade på Villa Härlig planlösning nyss. Är ju jättefin! Ofta kan lågbudgethusen vara litet tråkiga, ha hall utan plats för avhängning kläder o.s.v. Men här fanns ju det + ett rymligt kök, bra vardagsrum och t.o.m trappen en bit in i huset vilket jag tycker är bra. Ovanligt bra! Så till det priset..inte dåligt.
 
Z
de priserna är väl dock med oinredd övervåning vad gäller björklidenhus? och lbhus classic är ju intredda övervåningar och har en högre standard med. men jag har kikat på björklidenhus med. men deras enplans är dock för små allihop, vilket vi vill ha.
 
Hej igen! tack för svaren,

Vi vill gärna bygga med oinreddövervång för att komma ner lite i kostnad genom att inreda den själva. kan också tänka mig att tapetsera och lägga golv i de "torra" rummen.

Är det någon som har några prisuppgifter på Vårgårdahus? nyckelfärdiga med oinredd övervång.

Blev lite intresserad utav bo 149 och Nygård.


// johan
 
Har tyvärr ej priser längre, kontakta enklast din lokala säljare.
Har för mig att med Björklidenhus gäller ett kontrakt för allt, markarbete o.s.v, tror Vårgårdahus har generalentreprenad, men är ej säker. Därför får man kolla vad totalpriset blir när man jämför med Björklidenhuspriserna.

Det du beskriver med att tapetsera torra utrymmen o.s.v är väl det som kallas NNF, nästan nyckelfärdigt. då kan du nog komma ner litet i pris, kolla även LB-hus Classicserie NNF.
 
Z
nu vet jag inte hur just björklidenhus gör med att dra av om ni skulle tapetsera och lägga golv uppe själva. men när jag letade runt som mest frågade jag ett par andra om det deras svar blev att så stor skillnad i pris blev det inte. så för mig kunde den lilla summan emellan kvitta då.
 
Det som här kallas för NNF har jag förstått skall kunna minska mellen 75- 100 tusen på priset men då ingår ju inte material som golv och tapet.

Föresten är det nån som har koll på vilken takvinkel Björkliden respektive vårgårdahus har på sina 1,5 plansvillor.???
 
Z
Björklidenhus villa trendig, 45 graders taklutning.
 
När vi pratade med Vårgårdahus Uppland har jag för mig att man kunde styra det själv, 38 eller 45 grader.
 
För oss var det nödvändigt med totalentreprenad. Men om det inte är det för er, om ni kan göra en del jobb själva, kolla även Fiskarhedenvillan, Sparven t.ex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.