Hej,
Har försökt få tag på björklidenhus de senaste veckorna och försökt få några prisuppgifter på de nya modellerna och planlösningar
Vet någon något pris för diverse modeller? Eller ligger de kvar på ca 1,600 000 för 1 1/5 plan?
Och vet någon om de har de äldre husen kvar?


Tack

Mvh
Niklas
 
Menar du att du har försökt att få svar från dem i flera veckor utan att lyckas? Det låter inte som ett (hus)företag jag skulle vilja inleda ett fortsatt samarbete med.

Ursäkta att jag inte svarade på din fråga, men det hela låter ju tämligen märkligt.
 
Har flera veckor väntat på att de skulle släppa sin nya hemsida med flera nya husmodeller den 22/10.

När jag nu går in på deras hemsida är den så uppdaterad. Tyvärr finns extremt lite info och inte ens planritningar för varje hus finns att hitta (om jag nu inte är väldigt dålig på att söka?). Prislistor finns inte heller på deras hemsida som tidigare. Underligt att de inte släpper mer information på sin hemsida.......

Får väl hoppas på att hemsidan uppdateras snart och att katalogen vi väntar på innehåller mer uppgifter än hemsidan.

/Krister
 
Lite källor jag har säger att de har betalningsproblem just nu.
Stora leverantörer betalas först och små får vänta flera månader.

För några år sedan skulle jag rek de som leverantör men nu skulle jag leta vidare.
Frågan är vilka det går bra och stabilt för just nu? Många har det väl lite svårt..
 
Krille4 skrev:
Har flera veckor väntat på att de skulle släppa sin nya hemsida med flera nya husmodeller den 22/10.

När jag nu går in på deras hemsida är den så uppdaterad. Tyvärr finns extremt lite info och inte ens planritningar för varje hus finns att hitta (om jag nu inte är väldigt dålig på att söka?). Prislistor finns inte heller på deras hemsida som tidigare. Underligt att de inte släpper mer information på sin hemsida.......

Får väl hoppas på att hemsidan uppdateras snart och att katalogen vi väntar på innehåller mer uppgifter än hemsidan.

/Krister
Fiskarheden kanske? Har en kompis som byggt med dem och var nöjd. Jag byggde lösvirke men hade jag inte velat lägga all tid och energi på att bygga så hade FH varit intressant för mig. Kolla vilken känsla du får om du pratar med din lokala säljare och försök hitta andra som varit nöjda med dem först.

Villa Varm kanske? Dyrare men det är väl kvalitet för pengarna också. Otroligt trevliga och hjälpsamma. Kräver dock att du tar hand om jobbet själv efter stomres.
 
Oj det var en rejäl förändring av husmodeller. Får en liten känsla av att de tänkt "vilka husmodeller säljer de andra leverantörerna mest av" och tagit fasta på dem. T.ex Ekolsund liknar Myresjöhus Mästergården exteriört, och Ekolsund liknar Vårgårdahus Annehill.
 
Jag menar att Ekolsund liknar Vårgårdahus Emyhill och Sparrsätra liknar Myresjöhus Mästergården.
 
Redigerat:
Tråkigt om det är som du säger Suhagg att de har betalningsproblem då vi hade bestämt oss till 99% att bygga med dem eftersom de erbjöd väldigt mycket för pengarna. Varför jag undrar över de nya husen är att de vi ville bygga Villa Kvick inte finns kvar i sortimentet och då spricker ju allt när man måste börja om på nytt.

Vet inte om vi fick en glädje kalkyl eller dyl. Men vi fick en kalkyl på ca 2,4 miljoner inkl. tomt 250 000 kr, brunn och avlopp 150 000 kr osv. Isolerad övervåning 250,000 och byggherre, bygglov m.m.

Fiskarheden var en av våra första tankar vi hade eftersom våra föräldrar tänkte bygga med de innan de köpte hus men känns som om de blir lite dyra om man inte gör en hel del själv.
Tyvärr är det väl min käre sambo som är mest pillig och vill göra allt själv men känns som om det blir väldigt mycket för mycket och hon kommer nog inte ha tid heller.

Är det någon som har någon form av priser på FH om man kan komma runt samma summa som björkliden?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.