Har vid flera tillfällen loggat in på Mina Sidor hos Bixia för att ändra avtal (det fasta går ut denna månad) men väl inloggad går det inte att få fram alternativ, de laddas inte upp utan står bara och snurrar. Har provat tre olika enheter. Om jag inte väljer aktivt går det över till Bixia Framtid med 12 månaders uppsägning. Valet ska ske 14 dagar innan periodens slut.
De svarar inte i telefon, inte på chatt, och mitt förra ärende via e-post tog två veckor för att kontakta mig och ytterligare två för att svara på frågor.
Valde att mejla och göra mitt val men är fundersam på om det är juridiskt hållbart? Måste avtal förnyas på leverantörens villkor, trots att de inte har fungerande hemsida och usel kundservice?
 
Har nu fått bekräftelse på att mitt val av rörligt pris gått fram hos Bixia. Det tog 12 dagar och innehöll ingen förklaring till hemsidans problem, bara ett ”ursäkta sent svar” från det neutrala Kundcenter.
Nåväl, nu slipper jag 12 månaders uppsägning och kan fundera på timpris eller mer kundvänligt bolag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.