Nyligen köpt en Makita slagskruvdragare DTD152 (inte planerat utan den ingick i ett paket med borrskruvdragare då det var typ samma pris att köpa bara borrskruvdragaren). DTD152 kräver längre bits eller en bitshållare men då jag har väldigt många "vanliga" bits känns det onödigt att köpa på sig en massa "långa" bits. Bitshållare har jag också hemma men dom vanliga bitshållarna känns lite långa för en DTD152, finns det kortare bitshållare som passar bra till slagskruvdragare (DTD152)?
 
  • Gilla
Chrillls
  • Laddar…
Jag skulle säga att du klarar dig med Torx 20,25,30 och 40 samt Ph/Pz 2 & 3. Resten är för små för slagskrivdragare eller fungerar hjälpligt med vanliga bits.

Jag kör bara torx med min med undantag för andra bits om det är riktigt trångt och den korta slagdragaren är den enda som får plats

En adapter från 6-kants bits fäste till 4-kants hylsfäste är också bra att ha. 13mm med bitsfäste hylsa till 8mm frallor om du inte använder WAF istället.
 
  • Gilla
Mikael Johansson7
  • Laddar…
Cheesen
T toolman77 skrev:
Jag skulle säga att du klarar dig med Torx 20,25,30 och 40 samt Ph/Pz 2 & 3. Resten är för små för slagskrivdragare eller fungerar hjälpligt med vanliga bits.

Jag kör bara torx med min med undantag för andra bits om det är riktigt trångt och den korta slagdragaren är den enda som får plats

En adapter från 6-kants bits fäste till 4-kants hylsfäste är också bra att ha. 13mm med bitsfäste hylsa till 8mm frallor om du inte använder WAF istället.
Ph2 och pz2. Viktigaste bitsen till slagskruvdragaren. Den är nämligen snällare mot dessa skruvskallar och slirar inte som en vanlig skruvdragare...

Till ts fråga. Köp bits för slagskruvdragaren. Dom är nämligen;
1. Stadigare
2. Magen på bitset är för att momentet ska bli snällare mot skruven
3. Den bitsen fastnar inte i bitshållare/skruvdragare.
 
j.erkers
Cheesen Cheesen skrev:
/... /
2. Magen på bitset är för att momentet ska bli snällare mot skruven /... /
Magen går åt andra hållet på mig...
 
Korta bits och bitshållare är för amatörer, bli ett proffs och köp långa bits.
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.