Birkas Bygg Åtvidaberg menar jag givetsvis.
www.birkas.se

Hej, är det någon som har erfarenhet och använt sig av birka bygg i östergötland?
 
Redigerat:
Jag undrar också! Det finns många annonser i Corren - är det ingen som använt dem? Rekommenderas de?
 
Birkas Entreprenad rekommenderas absolut inte!!!
 
Kan du förklara varför? Jag har just fått en offert.
 
Inget att rekomdera........
 
Hej! Varför inte Birka? Vi har just fått en offert på 75 000 kr för ett tak på en Loge 100kvm, Vågar vi ta den??
 
Om du söker på vilka övriga inlägg Nova5 har gjort så ser du en tråd om konflikter med en hantverkare. Jag gissar att det är den som kan kopplas samman med det negativa inläggen här ovan.
 
Jag fick mitt hus målat men blev tyvärr missnöjd med underarbetet. Ett problem var att jag inte kunde prata direkt med målarna utan var tvungen att lita på tolken/arbetsledaren. Han lovade mig att de inte fick börja måla förrän jag godkänt skrapningen av hela huset. Men så fort de tyckte de var klara med en halv sida började de lägga på grundfärgen.

De kunde naturligtvis inte heller läsa anvisningarna på svenska, så fasaden tvättades inte och grundoljningen blev inte vad jag hade förväntat mig. I våras hade färgen redan släppt med en del bubblor som resultat.

Överhuvudtaget gjorde man flera saker samtidigt. En slipade en vägg och samtidigt stod en annan person några meter därifrån och lade på grundolja. Jag tycker man skall skrapa hela väggen först och borsta av dammet innan man börjar måla.

Det är väl andra personer som lägger tak så det har väl egentligen inte med saken att göra. Men du måste nog vara ganska bestämd med vad du vill ha gjort.
 
Vi är mycket nöjda. Har gjort en tillbyggnad, vardagrum/matplats. Återkommer med mer info.
 
Mikael_L
http://www.av.se/omoss/distrikt/Linkoping/tillsynsarenden.aspx
Avgjorda tillsynsärenden 16 augusti - 31 oktober 2010
Beslut om föreläggande eller förbud har fattats avseende brister i arbetsmiljön vid följande arbetsställen:

Förbud
* Birkas Entreprenad AB, Åtvidaberg. Förbud vid löpande vite av 50.000 kr att utföra takarbete om inte fast fallskydd används. (IML 2010/15894)


Fast det är å andra sidan rätt många företag med liknande anmärkningar, så det behöver nog inte vara tecken på något akut skumt eller dåligt.


Annars kan jag väl tycka att sånt här ser bra ut ...

Standardrådet att kolla f-skatt och hos kronokalle samt inte betala i förskott är väl som vanligt bra råd när man är på väg att anlita en firma, särskilt en man inte känner till.
 
Vi har haft en hemma som har kunnat ha lite koll. Egen el, rör, KA och konstuktör samt givetvis betalar man för utfört arbete. Kvalitén kan vi absolut inte klaga på, snarare tvärt om. Men visst strul med språket är det ibland men det är inte värt flera hundra tusen mer.

Kolla Corren igår?.. stor byggfirma körde utan takskydd. Filmat. Byggnads var inte glada.
 
Redigerat:
Birkas Entreprenad i konkurs 29 januari 2013. Företaget fortsätter under namnet BIrkas AB, Birkas maskin & entreprenad AB. Samma personer bakom. Polisanmälda för flera saker. Anmälda till Allmänna reklamationsnämnden. Själv har jag blivit blåst på 54000.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.