Det ser ut som att Biltema uppdaterat sina hylsnyckelsatser (de med 10 års garanti), med nya spärrskaft och svarta väskor.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Hyls--och-Dragverktyg/Hylsnyckelsats/
Nu är det även överlappning i hylsstorlekarna mellan 1/4" och 1/2" (10-13 verkar finnas i båda).
Är det någon som hunnit testa de nya och kan uttala sig om hur de står sig i förhållande till de gamla?
 
Hoppas det är bättre kvalitet på själva lådan så att låsflärparna håller längre... Gick snabbt sönder på modellen innan. Att dra ihop lådan dubbla spännband varje gång är lite jobbigt.
 
Lådan (som är röd på utsidan) är nog inget bättre. Spärrskaften tycker jag känns lite sladdriga men övriga delar i lådan känns väldigt trevliga med upplevd bra kvalitet. Hur livslängden är återstår att se men jag skulle gissa på att de håller min livstid då jag inte mekar mycket.
 
jag har inte någon aning om kvallen på de nya satserna, men eftersom det stå "A-kraft" på biltema-setet och samma set återfinns på denna sida kan man ju utgå ifrån att det är där den kommer ifrån. Tillverkaren finns i Taiwan.

Jag tycker mig ha sett detta mönster tidigare, att det på tidiga bilder av produktnyheter finns det ofta tillverkarmärkningar på förpackningar och prylar (provserier) sedan när den stora batchen dyker upp i butik har den anonymiserats. Någon som har testat något från A-kraft tidigare?
 
Dom lider av samma problem som dom blåa, 3/8" tapparna håller inte. Dom går av i ett fint snitt... 1/4" är ju finlir och 1/2" håller överlag, men just 3/8" är det för dålig kvalite på. Dessutom deras 10 års garanti är ett skämt, man måste ta med sig HELA satsen och få den utbytt istället för bara det som är trasigt, vilket är så jävla meckigt så iaf jag orkar inte hålla på...

Edit: Dessutom finns det FORTFARANDE inget 1/2" dragskaft med, hur svårt kan det vara liksom? Det är det man använder mest efter 1/2" spärrskaftet..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.