C
Någon som testat denna handspridare från Biltema för 139kr?
Vissa är tydligen ren skit som Subtrals men det finns fungerande exemplar tydligen.
Wolf Gartens batteridrivna skall vara bra.

Grön handspridare från Biltema, av plast med ett gul-orange reglage, använd för att sprida frön eller gödsel manuellt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har en batteridriven från Wolf Garten. Köp en sådan ist. Kostar inte många kronor mer och du slipper veva och minskar risken för ojämn spridning.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
G
En totalt onödig produkt, använd dina händer istället. Träning ger färdighet.
 
  • Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
Vi har använt Wolf Gartens batteridrivna spridare några år, kan bara instämma i att den funkar bra. Det går snabbt och enkelt att gå över gräsmattan med spridaren i ena handen.

Visst går det också bra med en spann och manuellt kasta ut gödning etc.
 
Jag har den och blev faktiskt väldigt överraskad att den fungerade så bra!! Sprider bra och långt, lätt att hålla med bra stöd för armen och enkel att veva, inte alls tungt. Det jag spred ut var stroller combi på gräsmattan och det var mycket enklare och effektivare än att vandra runt med min gamla gardena strollervagn (den får nog gå till återvinningen nästa vända)
 
G Grannens Häck skrev:
En totalt onödig produkt, använd dina händer istället. Träning ger färdighet.
Du kommer knappast få lika bra spridning om du går runt och kastar ut gödning eller frön. Det är bara att glömma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.