V
Tjena gubbar! Har en lite mer lättsamtråd idag men men ändå viktig!

Gräsklipparen har lagt av (bytt allt som går att byta) och sen behöver jag en bordcirkelsåg.
Både Biltema och Jula's gräsklippare har 2 års garanti. Hade en självgående MEEC från Jula som fungerade i drygt 8år. Sen köpte jag en Stiga från Jula som höll till en månad efter garantin gick ur. Skämtar inte.
Så ni som nyligen köpt dessa artiklar från Biltema, Jula eller annan kedja får gärna hjälpa till.

Fråga 1: Jag vill ha en så billig, självgående gräsklippare men som är stark och lång garanti är ett stort plus!
Biltema, Jula eller annat alternativ? Länka gärna.

Fråga 2:Jula har visserligen kampanj på sin bordsåg för 999:-: (TA BORT DETTA OM DET ÄR EMOT BYGGAHUS-REGLER MODERATOR!) Tack!
" https://www.jula.se/catalog/verktyg...ionara-sagar/bordcirkelsagar/bordssag-008804/"

Men när jag besökte Biltema häromdagen såg jag en fin såg med tillhörande bord för 1399:-
Blev mer sugen på att köpa denna för den såg mycket mer stabil ut. Sen kan jag bygga ett bord om det krävs.

Var god och ge er input. Om ni känner till en annan kedja jag kan åka till med en gång och få mig ett "kap" får ni gärna skriva det.


GRÄSKLIPPARE:
Bensindriven gräsklippare LM 1922 = 2599:- (BILTEMA-BILD 1)
Bensindriven gräsklippare, märkt Biltema, svart och blå, prisangivelse, artikelnummer, köpinformation, webbsida-layout.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gräsklippare 2,1 kW 51 cm = 2999:- (MEEC-JULA-BILD 2)
En gräsklippare från Meec Tools, självgående, justerbar klipphöjd, reklamsida med pris och kundrecensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BORDCIRKELSÅG:
bordcirkelsåg (med bord) 1499:- (BILTEMA-BILD 3)
Bordscirkelsåg på ställning, prisinformation, köpknapp och lagerstatus visas i en webshopmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bordssåg 230 V 1500 W Ø210 mm (UTAN BORD) 999:- (MEEC-JULa-BILD 4))
Bordssåg online-annons; prisreducering; kundrecensioner; produktfunktioner listade; varumärket MEEC Tools synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Va inte rädd för att ge er personliga preferens.

Ha det fint!
 
syrran köpt den andra DLM2027 för att klippa på få ställen där roboten inte går... hon varit nöjd förutom att dom via fabriken inte varit duktigt så staget för höjningen som går till framhjulet har vibrerat loss 2gng även när varit nylonmutter.. MEN kan var måndagsexpmlar och sa till henne att använda loctite och utan övervakning så dränkte hon hela gängan och muttern :crysmile: om det lossar efter det så är det dålig loctite

samt bordsåg är roligare med stativ... visst meec är billigare men sätt pengen på bordet så kan det vara man är redan uppe i biltemapriset :D
 
  • Gilla
Velinga2002
  • Laddar…
V
HogeN HogeN skrev:
syrran köpt den andra DLM2027 för att klippa på få ställen där roboten inte går... hon varit nöjd förutom att dom via fabriken inte varit duktigt så staget för höjningen som går till framhjulet har vibrerat loss 2gng även när varit nylonmutter.. MEN kan var måndagsexpmlar och sa till henne att använda loctite och utan övervakning så dränkte hon hela gängan och muttern :crysmile: om det lossar efter det så är det dålig loctite

samt bordsåg är roligare med stativ... visst meec är billigare men sätt pengen på bordet så kan det vara man är redan uppe i biltemapriset :D
Haha jasså. Min vill gärna att allt ska va stabilt! Jag funderar på att köpa en batteridriven einhell från amazon. 3års garanti. Låter mycket vara vildvuxet då jag bor ute i skogen och uppskattar alla blommor och växter. Ska bara klippa runt huset och en bit på ladan så testar den. I värsat fall får jag skicka tbx den!
Japp blir nog likadant men bordet. 1 extra års garanti och amazon krånglar aaaldrig. Jag har bott i USA och amazons kundservice är likvärdig!
Personligen bryr jag mig inte om butiksdöden. Sen ska det heller inte vara monopol som det är med maten i Sverige nu. Vet inte är monopol (glömt ordert) men det är väl 3 stora kedjor som driver allt.
Tack så mycket för svaret föresten!
 
V
HogeN HogeN skrev:
syrran köpt den andra DLM2027 för att klippa på få ställen där roboten inte går... hon varit nöjd förutom att dom via fabriken inte varit duktigt så staget för höjningen som går till framhjulet har vibrerat loss 2gng även när varit nylonmutter.. MEN kan var måndagsexpmlar och sa till henne att använda loctite och utan övervakning så dränkte hon hela gängan och muttern :crysmile: om det lossar efter det så är det dålig loctite

samt bordsåg är roligare med stativ... visst meec är billigare men sätt pengen på bordet så kan det vara man är redan uppe i biltemapriset :D
Antar att du har finsk börd? Har ett par droppar i mig själv. Ska bygga en bastustuga nu i sommar. Är det förbjudet att isolera golvet? Folk säger att man ska undvika bastufolie invändigt. Vinpapp antar jag att man använder utanpå iaf. Somnade i en bastu ett par gånger i GBG när jag var grabb så jag är inte någon mes. hahahah
 
V Velinga2002 skrev:
Antar att du har finsk börd? Har ett par droppar i mig själv. Ska bygga en bastustuga nu i sommar. Är det förbjudet att isolera golvet? Folk säger att man ska undvika bastufolie invändigt. Vinpapp antar jag att man använder utanpå iaf. Somnade i en bastu ett par gånger i GBG när jag var grabb så jag är inte någon mes. hahahah
nej då är 100% finne i finland ^^

nja inte så insatt i fristående bastu.. men vad jag minns så lämns golv oisolerad och använder bastufolie "aluminumpapper" bara för att spara värmen och inte elda till kråkorna
 
  • Gilla
Velinga2002
  • Laddar…
Fairlane
Jag har väl ingen egentlig åsikt, men den gräsklippare du länkat till från Biltema har utgått i sortimentet och finns i två butiker, kanske (osäkert lagersaldo).

I sak tror jag inte det är någon större skillnad. Relativt enkla motorer, men det behöver ju inte vara komplext.
 
  • Gilla
Velinga2002
  • Laddar…
V
Fairlane Fairlane skrev:
Jag har väl ingen egentlig åsikt, men den gräsklippare du länkat till från Biltema har utgått i sortimentet och finns i två butiker, kanske (osäkert lagersaldo).

I sak tror jag inte det är någon större skillnad. Relativt enkla motorer, men det behöver ju inte vara komplext.
Blev en från amazon pga 3 års garanti. De fanns i lager vid min ort men spela roll. Låter mycket växa vilt.
Ska lägga upp en nya tråd om plåttak. Svara gärna på den om du har koll!
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.