T
Någon som har input på denna?

Skall måla verandan på huset och funderar på denna.
 
I Folksams senaste test var det väl den som kom i topp-skiktet.
Vi använder den för ett lite udda ändamål, att måla bikupor av EPS.
Den har mycket hög täckförmåga (pigment) och klabbar inte när den torkat ut.
Men som precis med all modern färg är den för "snäll" och vill gärna få mögelpåslag efter några år i fuktig miljö.
 
T
M MagHam skrev:
I Folksams senaste test var det väl den som kom i topp-skiktet.
Vi använder den för ett lite udda ändamål, att måla bikupor av EPS.
Den har mycket hög täckförmåga (pigment) och klabbar inte när den torkat ut.
Men som precis med all modern färg är den för "snäll" och vill gärna få mögelpåslag efter några år i fuktig miljö.
Tack för svar!

Jo sett testet från Folksam, verkar lovande. Men framgår det i testet hur färgen klarar sig efter låt säga 5 år? Jag tänker så den inte börjar flagna etc, någon här inne som målat med denna så kan uttala sig?
 
T
Ingen här inne som målat med denna för några år sedan som har input?
 
MultiMan
Är det samma leverantör fortfarande då, så att det är jämförbara resultat? Biltema brukar ju byta frekvent.
 
M MasMats skrev:
Slå i liiite bensaltensid i färgen så slipper du möglet. Efter läst o följt denna tråden [länk] så är det numera standard för mig. Inga mer mögelprickar. Suveränt.
Vart köper du den? Vilken färg hällde du det i, biltema? Hur mycket blandar du i?
 
Jojje Lind Jojje Lind skrev:
Vart köper du den? Vilken färg hällde du det i, biltema? Hur mycket blandar du i?
Beror på koncentrationen på bensaltensiden du får tag i.
Den jag köpte från fraktfritt.com eller om det var fulstopp.com så blandar jag 2cl eller om det var 2,5cl i 10L färg.
Har blandat i Demidekk ultimate och Biltemas V fasadfärg, möjligt nån mer fasadfärg.
 
M MasMats skrev:
Beror på koncentrationen på bensaltensiden du får tag i.
Den jag köpte från fraktfritt.com eller om det var fulstopp.com så blandar jag 2cl eller om det var 2,5cl i 10L färg.
Har blandat i Demidekk ultimate och Biltemas V fasadfärg, möjligt nån mer fasadfärg.
50% bensaltensiden.

Vad är din erfarenhet av biltemas färg?
 
Sett till kr/L för en plastfärg är den svårslagen om budget är första prio. Har inte målat några jätteprojekt utan mer fönsterfoder, knutbrädor, staket, husdjursbur etc. Inget negativt att rapportera. Mycket prisvärd.
Har större erfarenhet av demidekk som fasadfärg på större yta. Men då är det helt andra pengar oxå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.