Började sätta första panelbrädan i taket idag och tanken slog mig. Biltema-clipsen är ju för fasen obehandlade! Bör jag skaffa riktiga galvade eller C4-klassade som vissa säljer?
 
Öhh..ja. Det står ju klart och tydligt där. :oops: Måste ha missat det.

Men dom ser inte direkt varmförzinkade ut. Står inget på asken heller vill jag minnas. Får kolla asken i morgon igen. (y)
 
Jag har satt alla våra tak, ca 100 m2, med dessa klips. De är suveräna!!!
Vill minnas att de var kromaterade eller något sådant.
Hur som helst: Vad spelar det för roll?
Man har det väl inte så fuktigt i taket att det skall börja rosta?
 
Vet inte om du missade ordet 'bastu' i rubriken eller om din definition av bastu är torrbastu? ;)

Hur som. Det lär bli fuktigt i min blivande bastu iaf. :sweat:
 
  • Haha
Kung Louie
  • Laddar…
Så värst fuktigt är det väl inte i en vanlig bastu ändå?
De används ju trots allt mest som torkrum för tvätten.
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Så värst fuktigt är det väl inte i en vanlig bastu ändå?
De används ju trots allt mest som torkrum för tvätten.
Ser att detta är en gammal tråd, men är själv på jakt efter C4 clips och tyckte att tråden hade ett något förvirrande avslut som kan vilseleda eventuella köpare. Att torka tvätt i bastun går säkerligen bra, dock är det ju inte för att rummet är torrt, utan för att det har en förmåga att hantera fukten som cirkulerar i rummet. Den fukten drabbar givetvis clipsen, varför det är rekommenderat att använda C4-klassade clips.
 
Jag har använt dessa clips till cederpanel i min bastu. Det största kortsiktiga problemet tycker jag är att clipsen är så mjuka. Det känns som att panelen sitter lite dåligt från början.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.