Jsg har letat och sett en del trådar som tar upp verktyg och kvalitet i jämförelse Biltema /"kvalitetsverktyg". Men man tar inte upp följande:

Någon som har kommentarer om Biltemas skruv, (gips, spån etc) samt spik?

Tacksam för att få del av er livsvisdom! ;D
 
Man får vad man betalar för. Men de är klart godkända.

Instämmer ang trallskruven. Då kan det vara värt att satsa på ngt märke typ grabber.
 
Jag använder både gips och spånskruv från Biltema och det funkar bra. Ibland blir det en kartong eller två från Byggmax också.

Har inte sett något fel på galvade spiken på Biltema heller.
 
Håller med tidigare inlägg. Tycker att skruven för byggbeslag är mycket bra särskilt med tanke på priset.

LOB
 
lob skrev:
Håller med tidigare inlägg. Tycker att skruven för byggbeslag är mycket bra särskilt med tanke på priset.  

LOB
Dom har tyvärr utgått ur sortimentet. ???
 
MathiasS skrev:
Dom har tyvärr utgått ur sortimentet. ???
Kolla på Silvan. Jag var på Biltema och skulle ha sådana skruv, men det var tomt i hyllan. Trodde dock att det bara var tillfälligt. Åkte till Silvan och fann likadana torx 20-skruv till samma pris. 250 stycken för 40:-. Helt OK.
 
Biltemas trallskruv är skitbra.
Till skilnad från många andra är den verkligen rostfri, och dessutom går den att skruva upp igen utan att gå av och jävlas. Hemligheten är att köra med fräscha bits, annars blir det lätt rent i krysset...

Överhuvudtaget tycker jag att Biltemas skruvar är helt OK, men för större/längre dimensioner köper jag Jetting på AKB.
 
Trall,spån,gips skruv - Absolut prisvärt!!!

Jag kan även rekomendera bitsen som säljes i 5 eller6 pack, minns inte hur många. De e skit bra! Kan lätt jämnföras med betydligt dyrare bits.

Även allt inom kakelsättning är bra, blandare/visp spackel/tandspackel fix fog.
Det finns mkt på biltema som är kanon! Dock ej bildelar :-/
 
Norre skrev:
Trall,spån,gips skruv - Absolut prisvärt!!!

Jag kan även rekomendera bitsen som säljes i 5 eller6 pack, minns inte hur många. De e skit bra! Kan lätt jämnföras med betydligt dyrare bits.

Även allt inom kakelsättning är bra, blandare/visp spackel/tandspackel fix fog.
Det finns mkt på biltema som är kanon! Dock ej bildelar :-/
Jepp, riktig bitshållare + bits från biltema. Kostar ingenting, bitsen. Man kan tappa bitsen utan att bli ruinerad, man kan låta frugan (Sveno-varning) köra skruvdragaren utan att bli ruinerad - bara att slänga vissna bits och ta en ny. Bitsen håller också rätt mått så det är inget problem på den fronten.
 
Jepp, riktig bitshållare + bits från biltema.
Angående bits trodde jag att jag var smart när jag tidigare köpte i 10-pack för ett par tior tills jag provat en riktigt härdad som höll betydligt längre än tio av lågprisvarianten. På bitshållare lönar det inte heller sig att pruta på kvaliteten. Det är magneten som skiljer sig mest. Med en riktig magnet kan man plocka en hel bunt skruv genom att doppa bitsen i skruvpaketet medan en skräpbitshållare inte ens håller en skruv på plats.

Det är alltid roligare att jobba med bra verktyg.
 
Biltema har dubbelbits (en i varje ände) i 10-pack i snygg hållare. Dessa är rent skräp (även om de kostade 22:90 har jag för mig). Flertalet gick sönder (vreds av) vid idragande av första skruven. Skruven som är från Biltema är också enligt mig helt ok.
 
MathiasS skrev:
...
Man kan tappa bitsen utan att bli ruinerad, man kan låta frugan (Sveno-varning) köra skruvdragaren utan att bli ruinerad - bara att slänga vissna bits och ta en ny. Bitsen håller också rätt mått så det är inget problem på den fronten.
Nu var det lockande att berätta hur andra än jag i huset gör när de ska sätta upp något, men jag avstår. Jag kan i alla fall avslöja att jag får ha min usla skruvdragare ifred. En del bordsknivar ser dock lite knepiga ut...
 
sveno skrev:
Nu var det lockande att berätta hur andra än jag i huset gör när de ska sätta upp något, men jag avstår. Jag kan i alla fall avslöja att jag får ha min usla skruvdragare ifred. En del bordsknivar ser dock lite knepiga ut...
:-X ::)
 
Jag köpte billiga guldfärgade blandade skruvar på Harald Nyborg.
Dom var inte bara dåliga, dom var otroligt värdelösa!!
Vi har ett antal avdragana sådana skruvar i vårt hus, speciellt i köket. Till och med med vanlig skruvmejsel var det en baggis att dra av skallen.
SÅ IRRITERANDE DET VAR!!! Man har sin välplanerade tid ::) avsatt till att göra vissa saker och så får man lägga all kraft på att strula med avdragna skruvar!

Tyvärr var dom väldigt tillmötesgående och förstående i affären och det var inga problem att få pengarna tillbax. Tyvärr säger jag för jag hade behov av att få släppa ut lite ilska.

Nåja, man lärde sig något nytt i alla fall.
 
sveno skrev:
Nu var det lockande att berätta hur andra än jag i huset gör när de ska sätta upp något, men jag avstår. Jag kan i alla fall avslöja att jag får ha min usla skruvdragare ifred. En del bordsknivar ser dock lite knepiga ut...
Öhm... Asså när man spikar in tavel-spikarna (eller andra spikar att hänga saker i) rakt, om än gärna lite neråt p.g.a att man är kort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.