En "trevlig" 50-årspresent Biltema ger alla sina kunder.
Numera är det endast sju dagars bytesrätt. Lite konstigt, för tidigare var det 30 dagar och väldigt bra om butiken inte ligger precis i närheten. Clas Ohlson ökar däremot till 90 dagar och Jula behåller sina 30 dagar.
 
OJDÅ! :surprised: Missat den, men det skadar kanske inte med en egen liten tråd så fler uppmärksammar försämringen och mailar dem, så dem kanske återgå till 30 dagar eller gör som Classe.
 
..jag skickade iaf iväg ett mail och talade om vad jag tyckte.
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Där ser man.
Men är det många som utnyttjar den möjligheten?
Jag har aldrig gjort det där iaf.
 
Om nu inte många utnyttjar det, så är det ett ickeproblem för Biltema och då borde dem istället utöka tiden. Inte korta ned den.
Själv har jag använt den, då jag köpt mer än jag tänkt förbruka.Tex med motorolja. Har jag en bil som rymmer omkring fyra liter, köper jag två dunkar. Ibland går det åt lite i den andra, men oftast inte och bilen drar inte olja så jag behöver en hel dunk att fylla med, mellan bytena.
 
Jag har nu skickat både till VD samt kundservice och sagt vad jag tycker om detta. Inget bra!!!
 
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
Det är inte ens säkert att VD gillar beslutet då det måste tagits i styrelsen och "Olle" kanske blev överkörd.
Så antingen kan han behöva vårt stöd eller vår kritik om det kommer från honom själv.
 
T
I-landsproblem deluxe!
 
  • Gilla
Stensson11 och 1 till
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Det är inte ens säkert att VD gillar beslutet då det måste tagits i styrelsen och "Olle" kanske blev överkörd.
Så antingen kan han behöva vårt stöd eller vår kritik om det kommer från honom själv.
''


Skojar du?
Om inte VD och styrelse är eniga skall VD avgå om han vill behålla sin heder.
För övrigt ingår VD ofta i styrelsen på denna typ av företag med få ägare.


PS
Gjorde ett av mina numera sällsynta besök på Biltema idag, och noterade att Varning och Återkallelse av de farliga handdukstorkarna nu var borta.
Stör kanske vårförsäljningen av den nya kinaklipparen?
 
KnockOnWood skrev:
''


Skojar du?
Om inte VD och styrelse är eniga skall VD avgå om han vill behålla sin heder.
För övrigt ingår VD ofta i styrelsen på denna typ av företag med få ägare.
I så fall skulle knappast en enda VD överleva ett styrelsemöte. :D

Dom flesta VD:ar enligt min erfarenhet sväljer förtreten och går vidare, bara att gilla läget samt vara lojal mot fattade beslut.
Detsamma gäller i princip även varje form av ledningsgrupp.
 
Jag väntade ca 90 dagar med att byta en skarvsladd på Clas olsson. :) Skitabra
 
7 dagar är ju rätt sopigt öppet köp och ett klart argument för att avstå köp på biltema om man inte är helt säker på att man behöver varan.
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.