Hej har haft en biltema gersåg (ms 250) som har funkat fint fram tills för några dagar sen då det helt plötsligt börja ryka i handtaget.. Och med det så sluta den inte gå heller när jag släppte handtaget så fick dra ur sladden. (smått panik) nu har jag skruvat isär den för att se efter vad som hände. Som ni ser på bilden verkan den där svarta lilla lådan va boven som sen gjort att 2 kablar smälltihop. Frågan är då om det finns reservdelar till sådana här saker eller är det bara kasta å köpa ny?
 
  • Öppnad gersågs handtag med synliga brända kablar och svart låda som orsakat skadan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Skitnils Skitnils skrev:
Hej har haft en biltema gersåg (ms 250) som har funkat fint fram tills för några dagar sen då det helt plötsligt börja ryka i handtaget.. Och med det så sluta den inte gå heller när jag släppte handtaget så fick dra ur sladden. (smått panik) nu har jag skruvat isär den för att se efter vad som hände. Som ni ser på bilden verkan den där svarta lilla lådan va boven som sen gjort att 2 kablar smälltihop. Frågan är då om det finns reservdelar till sådana här saker eller är det bara kasta å köpa ny?
det är ju bara en switch. Du hittar det på närmaste Elfa tex.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Tack för svar. Men då man är lite novis på detta småprylar så behöver jag lite ytterligare hjälp å hitta rätt. Kollat runt lite och det jag hitta va denna som såg ut som den jag hade till utseendet. https://www.elfa.se/sv/mikrobrytare...&pos=6&origPos=320&origPageSize=10&track=true

Men antar att det finns olika kraftfulla olika olika så att säga. Vad skulle hända om man sätter in fel? Vad jag kan tyda på den suddigt och brända jag har så står det "jiaben DA7-10/1. 10(10)A 250v~. 16A. 36Vd.c T85." nå mått kan jag inte hitta på den jag länka men min är 28x10x16mm då med utan stift. Stiften är 6mm breda
 
Du har inte funderat på att gå till Feltema och visa vad som hänt? De kanske ger dig en ny. Oavsett så kan det ju vara ett fel de bör veta om.
 
Staffans2000
Verkligen!
Är den under tre år, kan du reklamera den med motiveringen "ursprungligt fel". Det gjorde jag på en vedklyv. Men skruva ihop den först och nämn inte att den varit isärskruvad.

Staffan
 
Tyvärr så fick jag den av en kompis för 3 år sen å han använt den en längre tid. Så den är över 3 år gammal och mest troligt inga kvitton kvar.
 
Skitnils Skitnils skrev:
Tyvärr så fick jag den av en kompis för 3 år sen å han använt den en längre tid. Så den är över 3 år gammal och mest troligt inga kvitton kvar.
Hör av dig till deras kundtjänst ändå. Så de är medvetna om att det kan finnas en brist i maskinerna.
 
  • Gilla
Skitnils och 1 till
  • Laddar…
Passa på att köpa en riktig maskin istället.
 
Hade gjort det direkt om pengarna fans på banken... Som småbarnsförälder och en hemma så är man inte tät.. Iaf inte efter fönsterbyte
 
Jag skrotade min. Klingskyddet sprack 2ggr och handtaget blev varmt ibland och anhållet var skevt från början
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Hör av dig till deras kundtjänst ändå. Så de är medvetna om att det kan finnas en brist i maskinerna.
Bra förslag, inte omöjligt att det kan ge god utdelning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.