A
Håller på att fräsa spår för el i betongväggen i köket. Kör med borrhammare och "hackar" ut spåret med betongborr, fungerar helt okej. Hade lånat en Ryobi borrhammare av en släkting, men den lade av mitt i jobbet. Behöver få spåret klart så snabbt som möjligt för att få hit elektriker, så tänkte omgående köpa en ny borrhammare (till mig själv) och får lösa det med släktingen senare, hoppas att han har garanti eller att det går att reparera enkelt...

Hur som helst - jag är redan investerad i Biltemas 18V batterier, har både batterier, laddare, skruvdragare och några andra av deras verktyg till den serien. Därav att jag tänkte köpa denna: https://www.biltema.se/verktyg/multix/multix-18v-pro-series/borrhammare-bl-rh-18v-2000045469

Fattar självklart att Biltema inte är något supermärke, men i min erfarenhet har deras verktyg varit prisvärda för en hemmapulare som mig. Någon som testat deras batteridrivna borrhammare och kan hissa eller dissa den innan jag köper ikväll?
 
Om det är lättbetong så kanske den fungerar men till hårdbetong låter 2,2J klent för att bila ur men du kanske spårat med en vinkelslip med skiva för hårdbetong först och endast bilar resterna.
 
A
F fixarpelle skrev:
Om det är lättbetong så kanske den fungerar men till hårdbetong låter 2,2J klent för att bila ur men du kanske spårat med en vinkelslip med skiva för hårdbetong först och endast bilar resterna.
Inte lättbetong. Köpte den och testade med en mejsel - fungerade över förväntan! Har inte testat en "riktig" bilningsborr, så kan inte jämföra med det, men med lite svett så bilade jag framgångsrikt ut spår för elrör ca 1m långt på 25-30 minuter. Kanske inte acceptabelt för en hantverkare, men för hemmafix så är jag mycket nöjd (plus att jag ändå behöver en borrmaskin som pallar att borra i betong ;) )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.