Denna fredag inspireras vi av ett rymligt garage på den engelska landsbygden. En bilsamlare gav arkitekterna vid Bindloss Dawes i uppdrag att rita ett garage med tillhörande verkstad, åt hans bilsamling.

Du kan läsa artikeln här: Bilsamlarens lyxiga garage
 
  • Gilla
Elsparv
  • Laddar…
Läckert!
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Var ett program i julhelgen om bygget, tror det var ett avsnitt inom Grand Design.
 
Ärligt talat rätt dött och livlöst. Ser mer ut som som hobbyarkitektritad bilhandlarlada.
 
  • Gilla
yhtrgr4c5y563u4vy5ctrf och 5 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Ärligt talat rätt dött och livlöst. Ser mer ut som som hobbyarkitektritad bilhandlarlada.
Det var vad ägaren ville ha och en balkong så han kunde stå och se ut över bilarna, var väl tolv Porschar som fick plats.
Men bilderna stämmer inte riktigt med hur det blev färdigställt i TV-programmet.
 
  • Gilla
Ripley och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Var ett program i julhelgen om bygget, tror det var ett avsnitt inom Grand Design.
Var det på någon av de svenska streaming-tjänsterna? Trodde att jag sett typ allt när det kommer till Grand Design som finns tillgängligt i Sverige men känner inte igen detta bygget

Utöver detta så blir man ju intresserad av någon som definierar sig som bilsamlare och kan lägga en beställning på att bygga något som detta :)
 
B BobbyMel skrev:
Var det på någon av de svenska streaming-tjänsterna? Trodde att jag sett typ allt när det kommer till Grand Design som finns tillgängligt i Sverige men känner inte igen detta bygget

Utöver detta så blir man ju intresserad av någon som definierar sig som bilsamlare och kan lägga en beställning på att bygga något som detta :)
Var på någon TV-kanal, men minns inte vilken. Han verkade ha det ganska gott ställt och minns jag rätt hade han flyttat till England från Tyskland för 40-50 år sedan och därav Porsche, han var pensionär. Utseendet skulle vara lite industribyggnad då det tidigare varit industriområde.
 
MrJay
Intresseklubben antecknar.
Ett tråkigt hus med ett stort sammanbyggt garage i ett annat land.. 🤨
 
  • Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
Vad är nu det för bilsamlare, inte en enda Saab såg man.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Bengt Numelin och 14 till
  • Laddar…
Man har byggt en villa som kan användas som garage tills vidare. Då blir det nog lätt så där. Men det motsvarar inte mitt drömgarage alls.
 
Patrik440
D Daniel 109 skrev:
Men det motsvarar inte mitt drömgarage alls.
Ja det ser mest ut som ett förvaringsuteymme.
 
Patrik440 Patrik440 skrev:
Ja det ser mest ut som ett förvaringsuteymme.
Det är avsikten själva "verkstadsdelen" är genom glasdörrarna på kortsidan. Det ser smalt ut men skulle vara tillräckligt enligt det program som sändes.
Tidigare hade bilarna varit utplacerade på olika platser.
 
Lite kul att kolla på bilderna. Har själv en gammal 911 och jag kan garantera att försöker man fylla på motorolja med den dunken och den tratten kommer det bli mycket kladdigt på motorn och golvet.

Sedan kan man ju förundra sig att en bilsamlare på den här nivån har domkraft och pallbock från Biltemas billigaste sortiment.
 
  • Gilla
Jehu och 1 till
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Lite kul att kolla på bilderna. Har själv en gammal 911 och jag kan garantera att försöker man fylla på motorolja med den dunken och den tratten kommer det bli mycket kladdigt på motorn och golvet.

Sedan kan man ju förundra sig att en bilsamlare på den här nivån har domkraft och pallbock från Biltemas billigaste sortiment.
Jag tror att bilderna är "prstylade" och photoshopade, utifrån att i programet såg det annorlunda ut.
Bilen på lyften kan vara inklippt för det utrymmet var verkstad men bara om man i en framtid skulle vilja ha en sådan.
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 1 till
  • Laddar…
Gillar sån fasad. Passar lite varstans.
 
  • Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.