Undrar om någon har installerat en tvåpelarlyft i ett garage med begränsad takhöjd typ 2,50m .Mitt garage är 2,55m högt och jag skulle få en max frigång under bilen på 1,25m,vilket man skulle kunna använda en pall med hjul
 
Japp, funkar klockrent :)
 
Tack för svar.Hur tjockt betonggolv hade du och vad är det för fabrikat på liften
 
H Hymas7 skrev:
Tack för svar.Hur tjockt betonggolv hade du och vad är det för fabrikat på liften
Har ram på min lift, så den kräver inga fundament.. Har inte en aning om hur tjockt golv jag har..
Om jag inte minns fel är det en gammal atlant (?) Eller nåt, tysk tror jag iaf..
 
Kolla på maxjax
 
Jag har en låglyft (1m saxlyft) i garaget, guld värt att bara kunna sitta under bilen när man t.ex håller på med ett avgassystem :) För däckbyten och service hissar jag inte högre än det behövs, men det gör livet lättare!

Har även lagt på någon skiva och använt det som arbetsbord.

Behöver du mer motivation innan du slår till? ;)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Är twin busch lyftar bra?
 
Romeico Atlantic heter den jag har (vart tvungen att gå ut och kolla) gammal som gatan, men stark och stabil och funkar på de flesta underlag..
 
H Hymas7 skrev:
Är twin busch lyftar bra?
Har en kompis som köpte (vad jag tycker ser ut som en sån, men minns inte märket) för ett antal år sen.. rena skräpet, tyvärr :rolleyes:
 
Japp, hade 2 pelare i ett vanlig garage. Den ena pelaren gick precis in under taket (250 cm) den andra hade motorn på toppen, så jag sågade upp ett hål i taket så motorn stack upp på vinden, och byggde en isolerad kåpa runt den.
Körde man upp en vanlig bil max kunde man sitta på en stol under, eller skruva, framvagn, bromsar mm stående.
Hundra gånger bättre än domkraft o krypa på golvet, även fast det inte var optimalt.

Märkligt nog hittar jag ingen bild just nu, vet att jag har, ska leta och återkomma.
 
Verkstadsboden säljer en lift som heter pela Någon som har erfarenhet av den
 
Lizzardo
H Hymas7 skrev:
Verkstadsboden säljer en lift som heter pela Någon som har erfarenhet av den
Jag har en Pela, ca 7 mån gammal bara men än så länge är jag nöjd.
Tar lite tid att höja/sänka men det stör inte i mitt hobbymekande.
Jag hade problem med att två lyftarmar var alldeles för tighta vid montage men det löste Verktygsboden klandetfritt och skickade snabbt nya trots att lyften installerades ca 1 år efter inköp
 
Tack lizzardo för svar!
 
galento
Har också dålig takhöjd i garaget men en bekant hade sin tvåpelarlyft
utomhus bultad i en kraftig stålram och han tyckte detta funkade perfekt
när vädret var bra.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Problemet är att dom är inte gjorda för utomhusbruk.Kan tänka mig hur wirerar skulle se efter en tid i regn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.