Någon som har förslag på ett billigt 1 1/2-plans hus med oinredd vind?
Kravet är minst 2 sovrum på bottenplan gärna 3 och platta på mark (ej krypgrund).
Har fått pris på Duvhöken från LB-hus på 1.150.000 nyckelfärdigt med grund och det låter väldigt bra tycker vi.
Vad säger ni? Något bättre förslag?
Vi har kollat på Ugglan från LB också men det känns för litet med 25 kvm vardagsrum så det är inte intressant.
 
Hej.

Tänk bara på att Duvhöken har en mkt lägre standard än andra LB-hus. Kan bli en del tillval = inte så billgit längre.
Men visst, håller med om att grundpriset är väldigt bra.
 
Nobba har du koll på vad som skilljer mellan Duvhöken och LB-hus vanliga standard?
 
Bland annat så går väggarna inte att ändra (om man inte gör upp det med snickarna direkt förståss).

Dessutom ingår inte diskmaskin eller tvättmaskin.

Laminatgolv i torra utrymmen istället för parkett.

Säkert mera också, men det är vad jag minns.

Men det är tjockare ytterväggsisolering i Höken än i Ugglan!

 
Jo precis, väggarna är tunna på Ugglan.
Annat som är sämre standard i Höken är t.ex innerdörrar som är alldeles släta/vita, billigare kök, prisgrupp 3 el. 4 tror jag samt billigare tapeter etc. Tror att säljaren sa till oss typ att "allt är lite billigare i det huset".
Fast återigen, om det känns ok med dessa saker så är det ju ett billigt hus.
 
Det är lite som med att köpa bil, man kan få en ny bil för 60 000,-, den rullar och du kan ta dig mellan två punkter. Vill man sen ha lite kvalite eller "lyx" så kostar det lite mer. Skall man bara titta på priset eller vad man får för pengarna. Driftskostnader är inte något som man diskuterar mycket.

Tomtpriset är också en avgörande punkt. När ungarna är små är det mysigt att bo en bit från stan eller tätorten men när det skall hämtas och lämnas i tid och otid undra man varför man inte bor närmnare staden.

Priset är inte det viktigaste!!

Tyvärr vet man inte detta förrän efter ett tag men då är det så dags.
 
Ingen som hade ett bättre förslag på billigt hus än Duvköken från LB-hus?
Finns väl fler här som bygger billiga hus?
 
Älvsbyhus Torgrim har ganska fin planlösning och ett lågt pris.
Saknar dock platta på mark & golvvärme.....vi var själva inne på ett sådant.
 
Eksjöhus egnahems serie. Ska själv bygga Kvadraten fick pris med endeltillägg på 1193000 + tomt och anslutningar.
 
Robbin!
Var detta pris med arbete och grund? Och vet du om det är ett glesbygdspris eller storstadspris? (har för mig att Eksjöhus har olika pris för olika delar av landet)

Är intresserad av pris på Kvadraten i Uppsalatrakten och Eksjöhus har semesterstängt! :-/
 
Detta var pris med grund och nyckelfärdigt, ej målningsarb. Vi bygger i en mindre stad men enligt vår säljare har Ekjöhus samma priser i hela landet. Orsaken till prisskillnader ska vara vilken standard den enskilde säljaren väljer att ha. Det finns en prislista på alla artiklar hos eksjö och sen sätter säljarna själva ihop vad som ska vara standard hos deras hus. (hoppas ni förstår, jag är så rörig på att förklara)
 
förstår precis! Tackar och bockar för ett snabbt och uttömmande svar. :)
 
Bygg-Andy, var bor du nånstans? Vi tittar också på ett nyckelfärdigt Duvhöken, men fick ett högre pris; 1.207.000:-. Tomten ligger inte i storstaden utan på landet i nordvästra skåne. Kan det vara läge att försöka få ner priset månne?

Mvh A
 
AJ73, vår tomt ligger i södra skåne. Det är Malmö kontoret vi fått priset av. Finns kanske olika standard från olika kontor och säljare. Kan ju vara så men jag vet inte.
Vi har nog bestämt oss för Duvhöken nu. Hittar inget annat hus med den standarden och storlek till ett så lågt pris. Har lite svårt att förstå hur dom kan ligga så lågt, finns inget husföretag som ens är i närheten av priset på Duvhöken.
 
Har ni en egen tomt ni tänker bygga på, eller köper ni tomten också av LB-hus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.