Skall skicka något som är ca 65x65x90cm, ca 15kg. Den kom till mig via båtfrakt från Tyskland, nu skall jag returnera varan. Om jag ringer någon av de större fraktbolagen, vad tror ni är billigaste bolaget o transportväg? Använder jag sökmotorer eller ringer bolagen så är magkänslan att det dyraste kommer säljas in, vill ha lite kött på benen först.
 
Jag var nyss inne på fraktjakt.se , fick fram billigaste pris 1980kr, det är ju ett stort skämt. Precis som jag innan skrev, det är inte seriösa svar man får. Frakten till mig gick på 250kr, eller det var vad jag betalade. Visst kan firman ha avtalade priser, men tror knappas dem är i närheten av 2000kr. Firman lär också vara ett enmansföretag som nästan uteslutet har kunder i Tyskland, så några superpriser på export tror jag knappast.
 
950kr med Posten utrikespaket. Kollar man leveranstyper hos posten så finns :
Standard, Extra snabbt, Säkert och spårbart. Varför finns inte extra billigt o långsamt? :)
 
Fick du varan med fraktbåt från Tyskland? Trodde allting gick via DHL. Mitt tips är att du kontaktar DHL. Det är ju troligen Europas största fraktföretag och är ju dessutom tyskt.
 
Kollat med fraktabilligt.se? När jag kollat med dem ligger de inte så mycket över avtal för företag.

Skickade 20kg och ungefär dina mått med DHL till Polen nyss och det kostade ca 380+moms. (med avtal skall tilläggas)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.