Hej,

Jag vill hitta det billigaste avtals-alternativet för mig när det gäller timpris, har dels en lägenhet och ett fritidshus, i runda slängar 5 + 10 kkWh per år, så ingen stor förbrukning på det viset.

Någon som hittat ett elavtal där man kan få båda sina abonnemang på en räkning och en månadsavgift?

Tibber och greenly har jag tittat på hitills.
 
S
Gå in på Elskling och ignorera de första tre billigaste (typ Cheap energy, Göta energi) och välj sen den billigaste. Har man bra tajming kan man få årsavgiften avdragen och sen rabatt som är större än påslagen. Du får göra likadant igen om 12 månader eftersom rabatten brukar bara vara giltig i 12 månader.
 
  • Gilla
buffyin
  • Laddar…
Kanske är bästa sättet, blir ju nästan en tusenlapp sparad i fasta kostnader när man har två abonnemang om man sätter detta i system.

Tack för tipset, blir nog greenly denna gång.
 
Håller med @sinuslinus att gå genom elskling.
Tänka själv timpris med Eon där. 1öre mindre påslag, men 1125kr startbanas var inte fel!
 
B
Jag brukar kolla elskling och elpriskollen.
På elpriskollen kan man se påslagen på timpriserna lite tydligare än elskling redovisar dem. Man kan lätt se vilka bolag som har dåliga omdömen. (Jag brukar välja bort de med sämst omdömen, det brukar vara en massa kunder som upplever sig vara lurade med mera).

Jag har för mig att elpriskollen aldrig visar kampanjpriser, men att elbolagen ofta kör kampanjer via elskling. Det är ju typ 150 elhandlare i Sverige, det är i princip alltid nån som har bra kampanjpris.

Jag tror inte man kan trolla bort månadsavgiften på två olika abonnemang, men ofta är det ju kampanjer där man slipper månadsavgiften. Kanske om du ringer...

Både tibber och greenely är ju lite halvdyra. Även om de ibland säger "noll påslag", bara månadsavgiften så ser man ju att påslagen är klart högre än hos en del andra elbolag. Väljer man bort vind och vattenkraft kommer man ner ca 5öre/kWh.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.