Hej,

Jag skall bygga badrum och dra vvs i sommarstugan.

=> Någon som vet ett bra ställe i Sthlm att köpa VVS. Har tex försökt hitta en golvrunn (för kakel och med vattenlås) till vettigt pris. Antar att vattenlås är att föredra så man slipper lukten. Dock har man ju frostrisken. (Plast och is är ju inte en bra kombination.

Tacksam för tips! :)

 
Rinkaby rör. Kolla deras hemsida. Lägsta pris och korta leveranstider. Frakt ingår i priset. 180 dagars returrätt så det gör inget om du köper mer än du behöver.
Nackdelen är att du inte har någon att fråga om råd hos Rinkaby, men du har ju detta forum.

Vill du betala finns det välsorterade butiker t.ex. Ekesiöö i Bromma.

Häll en skvätt t-röd i vattenlåset på hösten.
 
Tänkte beställa ett par vattenradiatorer från Rinkaby. Förutom rörkopplingar så är det nedanstående man behöver för ett komplett element?

*Radiator (exempelvis 2926)
*Ventil (2780)
*Termostat (2956)

Eller behövs något mer?

/Pagge
 
Utan att kolla artiklarna behöver man radiator+radiatorkoppel+termostat. När du köper kopplet behöver du veta vilken rördimension du skall ansluta med. Kopplen levereras med ett provisoriskt avstängningsvred.
 
Åhå, när jag säger ventil menar jag en sådan nedanstående. Är det det du menar med radiatorkoppel?

2780.jpg

Eller är det en sådan här du menar:

2786.jpg

Det är väl i så fall samma sak fast med lite rör som man kan montera själv? Sedan monteras väl termostaten på denna ventil?

/Pag
 
Köp kopplet på den undre bilden så får du vad du behöver. Annars kommer det att saknas en del prylar för dig.
 
Grejen är bara den att rören kommer inte upp ur golvet med standardmåttsmellanrum, så det måste ändå trixas med rör.

Men, förutom rördelar så är det ovan nämna tre grejor som behöver köpas?

Mvh
/Pag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.