Hej!

Jag tänkte renovera mitt badrum och vill komma undan med vitt standardkakel så billigt som möjligt. Just nu finns det ett inkaklat badkar i badrummet som är totalt är på ca. 2 kvm (väldigt litet med andra ord).

Jag undrar nu om någon har några råd på hur man genomför en renovering så billigt som möjligt och hur mycket av arbetet man kan utföra själv.

Tack på förhand! :)

Mvh Jacob Jarnvall
 
Är inte så mycket billigare med ett litet badrum än ett stort. Det man sparar in på är materialkostnaden och arbetskostnaden till viss del.

Hur får du plats med ett badkar i ett badrum på 2kvm? Mitt badrum var på ca 3.5kvm och där var det knappt badkaret fick plats (om man ska ha tvättställ o toa). Mitt badrum kostade 8000kr för kakel o arbete, 2000kr för matta, 3000kr för blandare, 2000kr för tvättställ och toa. Rörmokare ?kr.

Hur mycket du kan göra själv beror på hur mycket du kan och vad det kostar beror främst på vilket underarbete som krävs.
 
Om man lägger 8000 på hela kaklingen så kan man ju definitivt spara genom att köpa en MYCKET billigare blandare än 3000, där finns 2500 att spara...
 
Man kan spara mycket på att leta saker på nätet, tex. www. importlagret.com

Kakel är också mkt billigare på nätet.
 
yens skrev:
Om man lägger 8000 på hela kaklingen så kan man ju definitivt spara genom att köpa en MYCKET billigare blandare än 3000, där finns 2500 att spara...
Klart man kan köpa blandare på biltema men varken kvaliten eller utseendet blir speciellt snyggt. 3000kr inkluderar handfatsblandare, badkarsblandare, bottenventil och väggfäste. Klart några kronor kan man säkert spara men knappast 2500kr .. dessa grejer är väl "standard"-kvalitet.
 
Är ett kaklat eller ett badrum med matta billigast?
 
Våtrumsmatta är billigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.