Vi har köpt ett hus från -38 som skall "totalrenoveras med väldigt tight budget" ;)
Förra ägarna började att byta ut de gamla fönstren mot isoler-2-glas, ett projekt vi kommer fortsätta med.
En stor prioritering på detta hus är tilläggsisolering av fasad, vind, källare samt installation av l/lvärmepump då uppvärmningen tyvärr är direktel. Därför vill vi ha fönster med hyfsat lågt u-värde men ändock inga svindyra "superfönster".:rolleyes:
Vi har en god bekant som är född i Polen och pratar flytande polska, han sa att han kunde ordna kanonbilliga fönster därifrån men vi känner oss osäkra.

Hur lågt kan man egentligen gå i pris utan att betala för "skit"? Vi vill ju ha ut en energibesparande vinst av vårt fönsterbyte, annars kan ju lika gärna de gamla sitta kvar...
Är förslagsvis 2000.- per fönster en nedre smärtgräns?
 
Jag måste säga utan att jag sett ert hus att det är synd att montera plastfönster i ett hus från -38. Då stilen på de fönsterna inte rimmar med årtalet på huset.
Det är min mening iaf.,
 
Hej!

Vi vill absolut inte ha plastfönster, utan glasfönster :)
Jag har förstått att plastfönster är vanligt i Polen, betyder det att det inte går att få tag på glasfönster? :(

Hur är det att köpa fönster från ex. Skånska byggvaror kvalitetsmässigt? Det hade ju bra priser...:D
 
du hajja att när man pratar om plastfönster, är det bågen o karmen som är i plast. istället för trä. tänkte du svara lite klurigt!

mest så du inte missförstår... :D
 
När jag läste Polen...så slog det slint i mitt huvud och jag tänkte plastfönster...:)
 
Haha, nej faktiskt inte! :p
Jag har läst om PVC-fönster och nån tråd om repiga fönster, och drog därav slutsatsen att sjäva fönsterrutan skulle vara av plast....
Vilken tur att ni förklarade detta för mig i tid! :)
Hursomhelst så vill vi inte ha plastkarmar utan karm och båge av trä ;)
 
Vi har köpt fönster från webbbutiken Fondamenta. Svenska Sp fönster. Det var det billigaste vi kunde hitta om man vill ha svenska träfönster av ett märke msan känner till.
/Vimsingen
följ vår tillbyggnad på
www.vimsingen.blogspot.com
 
http://www.starcenter.se kanske kan vara något.
kolla efter vad som är värt att konka från polen,fönster kanske inte är det man tjänar mest på.kanske en hantverkare som kan hjälpa till med renoveringen...
 
glömde en sak energi avdrag/bidrag det är väl en slant me+rot avdraget.
kanske finns någon fond med för renovering av gammalt hus,
 
Du kan inte få både energibidrag och ROT avdrag...
 
Hur är det att köpa fönster från tex. webbutiker med lågpristema typ bygghemma eller skånska byggvaror?
 
jag kan tipsa dig om www.kompositfonster.nu har köpt många fönster därigenom och de håller bra priser, de har diverse olika modeller....
 
Nu har jag hittat från Varbergs Trä "Villafönster", 3-glasfönster som ligger väldigt bra i pris. Företaget verkar seriöst och kvaliteten på fönstrena likaså - eller?:rolleyes:
Någon som har erfarenheter därifrån?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.