nån som vet var man hittar billiga flyttlådor? jag är alltså ute efter riktiga lådor, inte gratisbananer. :)

nån som vet priser på ikeas lådor, hornbach eller andra tips?
 
Bauhaus: 199,-/10st
 
tack för ditt snabba svar! det var ju superbilligt!!

har du nån info om måtten på de lådorna?

 
*s* Nej, jag bara packar och packar :p men jag tycker att de är bra. Stabila, lagom stora och lätta att bära....
 
...och nu blev jag osäker... är det verkligen 10 st ??? Hmmm, måste hem och räkna....
 
hehe, jag ringer bauhaus och frågar för säkerhets skull!

 
Jag köpte på K-ruta 5st för 99 spänn 8)
 
Riktigt billiga flyttkartonger hittar du om du kan godta begagnade...kolla på blocket.se :)
 
Shurgards lådor håller bättre! För 300 pix (?) får du 10 st. Bauhaus flyttkartonger är klart smäckigare.
 
Bauhaus kartonger är lite för små. Satsa på Shurguard.
 
Ikea har två storlekar:

"Lilla storleken"
Längd: 58 cm
Bredd: 35 cm
Höjd: 22 cm
Max belastning: 30 kg
Antal i förpackning: 2 styck
Pris: 39 kr

"Stora storleken"
Längd: 58 cm
Bredd: 35 cm
Höjd: 41 cm
Max belastning: 30 kg
Antal i förpackning: 2 styck
Pris: 49 kr
 
Hammarn skrev:
Slutligen, IKEA's känner jag en viss tveksamhet inför...
Jaha, den vanliga svenska misstänksamheten till IKEA, eller?! Deras lådor är bra. Vi har haft dem vid flera flyttar och har nu köpt en ny omgång som vi har i vårt förråd för alla saker som förvaras där. Jag kan villigt erkänna att de som flyttfirmorna har är snäppet bättre men oxå dyrare.
 
Harald Nyborg 10 st 149:-
 
Vi har flyttlådor från både IKEA och Bauhaus. Bauhaus är tveklöst dom bästa, håller bättre och är stabilare.
Ställer man IKEAS lådor på varandra när man packat så sjunker dom ihop. Jag kanske packar för tungt, det är möjligt, men jag har packat lika tungt i Bauhauslådorna och dom har hållit bättre. :)
 
Vi använde lite blandat när vi flyttade senast (2veckor sedan) bl.a. K-rauta, Bauhaus och shuregard.

Utan tvekan var Shuregard de absolut bästa lådorna, väl värda sitt pris, är robusta och håller även för lite tyngra saker.
Därefter kom Bauhaus lådor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.