Vågar man köpa en tvättställsblandare från jula för 119kr?
Vågar man köpa en wc stol från jula av märket keter för 1300kr?
 
Dom fungerar säkert, problemet kommer när du behöver någon reservdel.
Fast du kan ju köpa en drös blandare på Jula för samma pris som en "riktig".
Monterar du själv så tycker jag att det kan vara ok med en billig blandare/toa m.m, men om du ska ha dit en rörläggare så ta riktiga grejor med en gång.
 
Har du kollat på www. sigro.se ?
Via dem kan du köpa bra grejor billigt och få dem hemkört dessutom !
Hittills är jag nöjd med det jag fått från dem.
Finns också en intenetbutikl som heter Fondamenta AB, den har jag inte testat.
Om samma saker finns på Hornbach ( finns i Arlöv och Göteborg ) så kan du köpa det till samma pris via dem, deras lägstaprisgaranti gäller även mot Internet.
Lycka till!

Mvh
Marilyn
 
Köp kända fabrikat ex FMM, Gustavsberg. Du vill väl kunna köpa reservdelar efter 2 år? Eller efter 20 år?
 
Vi köpte en billig handfatsblandare i Polen fullt medvetna om att man säkert inte kan få några reservdelar. Rörmokaren dömde ut det fullständigt, sa att enligt senaste kursen om säker vattenanslutning borde han vägra sätta in den, men han gjorde det ändå. Dock sa han efteråt att om vi köpte nån mer fick vi baske mig sätta dit den själva för den var kass.

Men nu sitter den där, och den har inte pajat än, efter 2 månader ;)
Den låter dock en hel del när man spolar, vet inte om det har med kvalisorten att göra.
Jag skulle nog rekommendera en något mer påkostad variant såhär i efterhand.

/Elin
 
Är också nybliven husägare och har funderat mycket på det där med polsk arbetskraft + inköp i Polen. Hade några polska hantverkare som höll på att förstöra mitt hus fullständigt.. många är säkert duktiga, men de jag hade som "kunde allt", var nog bra på allt i Polen, i sverige har vi helt andra normer och regler. Jag kom undan med blotta förskräckelsen.
Blev bränd och kör nu med svensk arbetskraft, en hel del vitt, och märkesvaror när det gäller t ex vvs. Man kan komma rätt billigt undan ändå. Det handlar bara om att göra ordentliga marknadsundersökningar. Prisskillnaderna mellan olika handlare är stora ooch en hel del är dessutom förhandlingsbart.
Lycka till!
Mvh
Marilyn
 
P
Köpte engreppsblandare från Clas Ohlsson och den passade inte i ett gamalt svenskt handfat. Fick dit den efter mycket strul men utan att kunna montera lyftarmen för bottenventilen. Blir inga fler billiga blandare för min del.
Kvalitetsblandare tror jag man hittar billigast på de stora byggmarknaderna om man passar på när det är extrapriser.
 
Sveng skrev:
Köp kända fabrikat ex FMM, Gustavsberg. Du vill väl kunna köpa reservdelar efter 2 år? Eller efter 20 år?
Efter 20 år vill nog de flesta ha ett helt nytt badrum ;)

Köp blandare du gillar, utan att snegla alltför mycket på priset. Vad spelar det för roll om det är en 300 kronors eller en 3000 kronors blandare? Den ska ju sitta det bra många år, om än inte 20.
Vid köp av badrumsporslin, tänk på att det finns olika nyanser av vitt, så handla av samma märke. Trist när badkaret är vitare än handfatet.
 
Mikael_L
isolde skrev:
Vid köp av badrumsporslin, tänk på att det finns olika nyanser av vitt, så handla av samma märke. Trist när badkaret är vitare än handfatet.
Bra tips !!
Tack, jag skulle nog kunnat missat det !! :D
 
Visserligen är tråden asgammal, 2006, men jag hoppas någon läser detta. Köp ALDRIG billiga kinesiska blandare! Det är inte bara en fråga om de läcker eller hur länge de håller, de billiga för ett JÄVLA oväsen, speciellt vid "halvfart". Köp bara svenska och tyska grejer!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.