Hej,

Jag hade tänkt att köpa vitvaror av något känt fabrikat (typ elextrolux eller siemens) till vårt nya kök, dels för att jag är dåligt insatt i detta, och för att jag är lite skeptisk mot billigare märken.
MEN
jag fick en funderare när en bekant som verkar ha bra koll på sånt nyligen köpte häll/inbyggnadsugn av 'mindre' känt fabrikat på Bauhaus.

Det här stället kryllar ju av kunnigt folk så ni kan säkert ge mig lite kött på benen.

Positiva/negativa erfarenheter som ni kan dela med er som rör "lågprisvarianter" (tex adminral, indesit etc etc....) ? Tillverkas de billigare märken i samma fabrik iallafall? Annat som är värd att nämnas? Hur är Wirlpool som säljs på ikea?

Tack!
 
Vi har precis börjat använda vår induktionshäll och inbyggnadsugn av märket Ariston (Indesit). Helnöjda är vi ännu så länge, tiden lär väl visa om det var en ok chansning eller ej. Hörde att Indesit är tvåa i Europa på inbyggnadsprodukter så det borde vara ok tycker jag. Vi fick ugn med easyclean, varmluft och roterande grill samt induktionshäll under 11000:-.
 
http://www.tretti.se har ruskigt bra priser på det mesta. Ta en titt där, vi kommer nog köpa alla våra vitvaror från dem. Det är tydligen inte helt omöjligt att pruta med dem heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.