Senaste veckan har jag observerat att ett företag erbjuder verktyg och verktygspaket till enormt billiga priser. Företaget: lavoni.funnelish.com.
Exempel: Ett DeWalt verktygspaket som normalt kostar 6 000:-, säljer dom för 499:- inkl. frakt!!!
De påstår, att verktygen kommer från ett flertal konkursbon.
Varför vill de inte tjäna mer?
 
Cheesen
Om det låter för bra för att vara sant så är det nog inte sant...
Även om 499:- kanske låter som en billig lärpeng och du känner suget. Det kan jag betala på lotteriet att det kan vara sant. Det kostar det nog mer än så i och med att du ger bort dina personuppgifter till någon som inte ska ha dom.

Även om jag känner suget att googla och klicka på funnelish så skulle jag inte ens göra det då jag inte vill ha några skadliga kakor hemma hos mig. Jag vill inte heller att dom ska få tag på min webbläsares uppgifter. Det hjälper tyvärr inte heller med en vpn mot dom här sortens herrar, dom kommer ändå åt uppgifter som man inte vill ska komma fel då din webbläsare kommer att bli full av reklam för andra bluffprodukter.
 
Redigerat:
j.f.s
https://global.sitesafety.trendmicro.com

Här kan man kolla URLer. Den där kommer tillbaka som Untested.

Hur som, det är klart att det är en bluff. Om det vore en seriös aktör, varför har man då inte en seriös domän?
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Cheesen
Fick söka en stund... Visste att jag sett ett nyhetsinslag om instagram reklam.
 
  • Gilla
j.f.s
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Senaste veckan har jag observerat att ett företag erbjuder verktyg och verktygspaket till enormt billiga priser. Företaget: lavoni.funnelish.com.
Exempel: Ett DeWalt verktygspaket som normalt kostar 6 000:-, säljer dom för 499:- inkl. frakt!!!
De påstår, att verktygen kommer från ett flertal konkursbon.
Varför vill de inte tjäna mer?
“Jag har inte fått min beställning och jag har inte fått något svar på mina e-postmeddelanden. Jag kan inte heller följa försändelsen. Jag misstänker att det kan vara bedrägeri."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.