Är det någon skillnad mellan dessa tre företag? Vilken skruvtving gäller? OBS. Beggat eller dyrt nytt är inte på tapeten.
 
Tyvärr kan jag inte rekommendera
Clas Ohlssons tvingar. De känns rätt bra att använda, men är dåligt konstruerade.
Närbild på skadat handtag av Clas Ohlsson tving med brutet plast och synlig konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En trasig tving från Clas Ohlson med bruten plast i handtaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Där ser du principen på hur de är uppbyggda, plasten i handtaget håller helt enkelt inte om man drar åt lite för hårt.
 
  • Gilla
John Andersson
  • Laddar…
C O har små Bessey till bra pris och köper du fler än fyra så går priset ner ytterligare. Dessa tvingar har blivit mina favoriter bland småtvingarna
Dom större hos dessa handlare har jag ingen erfarenhet av.
 
Köpte några snabbtvingar på Biltema men lämnade tillbaka dem eftersom de inte "tog". Köpte istället något som var aningen dyrare på Hornbach och de har fungerat bra.
 
Är det någon speciell anledning du vill ha skruvtvingar?
Annars kan jag verkligen rekommendera byggmax 1handsfattnings tvingar, jag köpte ett set med 2små och 2"normalstora" för 80kr
 
Jag tycker Hornbachs tvingar är bra, de med röda trähandtag. Classe hade bra tvingar för många år sen men deras plastiga cocraft är jag inte så imponerad av
 
Nu har jag varit runt på alla möjliga ställen som säljer lågpristvingar. Och jag kom fram till att inget var bra. Tyvärr.

Men då jag behövde över ett dussin tvingar till ett bygge så föll tillslut valet på Biltemas murartvingar. 6st 600, 4st 400 och 4st 300 för 1149kr. Men jag lär väl skriva här i tråden och grina snart.

Anledningen till att det blev dessa var att kulskruven såg mycket bättre ut än övriga samt att handtagen var pinnade, inte bara limmade.
 
Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
JoelN skrev:
Tyvärr kan jag inte rekommendera
Clas Ohlssons tvingar. De känns rätt bra att använda, men är dåligt konstruerade.
Där ser du principen på hur de är uppbyggda, plasten i handtaget håller helt enkelt inte om man drar åt lite för hårt.
Hej!

Jag har köpt flera av Classes tvingar och aldrig haft några som helst problem med dom. De problem som du beskriver har aldrig uppstått. Måndagsexemplar kanske.

/P-O
 
Mera sannolikt olika hård användning.
 
pools skrev:
Hej!

Jag har köpt flera av Classes tvingar och aldrig haft några som helst problem med dom. De problem som du beskriver har aldrig uppstått. Måndagsexemplar kanske.

/P-O
Jag skulle vilja påstå att problemet ligger i konstruktionen i sig och inte att det var ett måndagsex. Hade splinsen i metall varit längre och gått upp länge i handtaget hade vridet när man drar åt fördelats ut över en större yta och mindre risk att de går sönder.

Men det är möjligt att plasten var ovanligt mjuk just på den tvingen.
 
JoelN skrev:
Tyvärr kan jag inte rekommendera
Clas Ohlssons tvingar. De känns rätt bra att använda, men är dåligt konstruerade.
Där ser du principen på hur de är uppbyggda, plasten i handtaget håller helt enkelt inte om man drar åt lite för hårt.
Hej!

Jag har köpt och använt Classes tvingar i flera storlekar och har ett 10-tal. Inga som helst problem som du beskriver. Dom är kraftiga och biter bra mellan skänklarna och skenan, vilket är viktigt.

/P-O
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.