Vi är på g att bygga hus och har kommit till det stadiet att vi fått ritningar och kalkyler från en husleverantör på två stycken hus som vi är intresserade av. Vi känner nu att det kanske är lite i dyraste laget och skulle behöva komma ner lite i pris. Vi vill gärna ha tips på husmodeller alt. husleverantörer som ligger lite lägre i pris, och gärna erfarenheter av kvalitet mm.
 
Vilka är det som ni väljer emellan och som ni anser är för dyra, bara så man vet vad ni tycker är dyt vs billigt!
 
Vi väljer mellan Eksjöhus, Vimmerbyhus och kalkylerna ligger nästan nyckelfärdiga på mellan 1,9 - 2,1 ex tomt och V/A.
 
Ja, i den prisklassen så kan du ju köpa ett Hjältevadshus tex, där kan du få ett jätefint nyckelfädigt hus få under 1,5 miljoner!
 
Vi har precis skrivit på hos Skidstahus.
Dom har total eller delentrepenad om man vil. Många valmöjligheter. Varför inte ett fritidshus med villastandard? Det gjorde vi.
 
Det billigaste jag sett är Baltiska Villor. Vet inte om det är bra.
 
Man får vad man betalar för.....

Kolla kvaliten och bestäm vad ni vill har för era pengar. Ett bra hus kostar pengar att tillverka. Men titta noga på leveransbeskrivningen. Många företag är inte så noga med hur de bygger sina hus, de lägger ned mer energi på ytan och det som ögat ser. Men om ni vill ha ett hus som era barn ska kunna ta över så var noga i ert val.

Lycka till! :)
 
Smålandsvillan har ju ett nyckelfärdigt hus för strax under miljonen..ca 115 m2 tror jag.
Vet dock inte vad det är för iso, materialval och dyl...
lycka till med husköpet.
 
Vi har själva kolat lite biligare hus de jag kan rekomender som vi fastnat för är Fiskarhedens villa kolla även Älvsbyhus
 
Avråder från Hjältevadshus då det verkar vara ren skit.... Så fort vi varit på deras visning så kände vi att det kände så b. Även om de är billigare än vissa så är det mycket pengar pga deras kvalitet.

Skulle rekommendera Västkustvillan som har kul/snygga alternativ. Gillade inte de i katalogen utan åk och kolla på dem i verkligheten. I Gbg finns husknuten och Sthlm har ngt liknande med ännu fler färdiga hus som man kan gå in i och kolla i. Flera får man prisuppgifter på vad som ingår mm.

Lycka till.
 
Husbyggareisormlan skrev:
Man får vad man betalar för.....

Kolla kvaliten och bestäm vad ni vill har för era pengar. Ett bra hus kostar pengar att tillverka. Men titta noga på leveransbeskrivningen. Många företag är inte så noga med hur de bygger sina hus, de lägger ned mer energi på ytan och det som ögat ser. Men om ni vill ha ett hus som era barn ska kunna ta över så var noga i ert val.

Lycka till! :)
Du skämtar väl?! Man bygger väl inte för att man tror eller hoppas att barnen ska ta över ens hus en dag? Stackars barn...  :surprised:

Förlåt, jag kunde inte låta bli att reagera, det låter ju som något en hussäljare skulle kunna kläcka ur sig för att bevisa hur bra kvalitet de har på sina hus...  ;D

Annars håller jag med dig, man får vad man betalar för, oftast i alla fall...
 
Utan tvekan Älvsbyhus, ca 880 tusen nyckelfärdigt inklusive grund med oinredd vind.
Dom är outstanding, man kan även lägga till garage och takkupor.
Visserligen kan man få andra hus för strax under 600 tusen men då tillkommer rörkrökare, elektriker, grundläggning mm. byggmaterial köper man billigast från Byggmax.se och vvs från www.byggbo.se
 
Hur är standarden/kvaliteten på material och inredning i Älvsbyhus?
Oftast så brukar ju pris och kvalitet följas åt.
 
Man kan ju fundera på varför Älvsbyhus är såpass billiga....
 
880 000 inklusive grund :surprised:...vilken husmodell??låter ju sjukt billigt!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.