Hej!
Är det någon som har erfarenhet av någon tillverkare som levererar billiga hus? Vi funderar på att bygga ett hus men att få göra så mycket som möjligt själv, dvs måla, lägga golv, kök och badrum. Vi skulle vilja anlita en firma som kan sätta upp stommen och hjälpa oss med det.

Tips någon? :)
 
Kolla in Vallsjöhus är mitt tips. De håller hög standard på sina huspaket och ni kan själva att göra mycket själva. De levererar husen i block.

Fiskarhedenvillan levererar byggsatser till lösvirkeshus till rätt bra piser. Det är dock mycket som INTE ingår i deras paket, som sanitetsproslin och liknande. Men där tror jag ni kan komma undan rätt bra i pris om ni vill göra mycket själva.

Tredje tipset är att surfa runt här på byggahus ganska många timmar innan ni tar något slutgiltigt beslut, läs om andras erfarenheter så kommer ni att slippa att göra många redan gjorda misstag själva.

Lycka till!
 
Tack så jätte mycket!

Det är ju som en liten djungel med alla husleverantörer! :surprised:

Fast vi tror vi vet vad vi vill så då ska det förhoppningsvis inte vara lika svårt!

Tack för tipsen!
 
Jag vill rekomendera smålandsvillan, tycker det verkar som ett mycket prisvärt hus, det byggs inomhus och kommer färdigt i 2 delar som sätts ihop på plats( med tapeter och inredingar ja allt som man valt att ha i sitt hus...) Vi har bestämt oss för ett från dem bara vi får tag på en tomt, som små barns förälder vill man ju göra nått annat för sina pengar än att bara betala hyra, :D
 
Hej,
Har precis själv köpt ett Lappli-hus som man kan få endast stomrest och helt tomt inuti. Vi har hittills blivit mycket väl bemötta. Generellt bör man nog ha i åtanke att om man köper ett billigt hus så får man vad man betalar för, speciellt om man inte är så hemma i branchen. Många leverantörer har lågprisserier i sitt sortiment men då får man inte göra något med planlösning etc för då sticker priset iväg. Jag tycker personligen att lite av charmen att bygga sitt eget hus då försvinner.
 
Det finns en ny tillverkare som levererar billiga hus. Du kan själva välja hur mycket du vill göra. Paketen är flexibel och du kan själva väljä innehål av paketen.

Det är någon slags byggsats mellan precut och platform. Jag bara undrar om aariatalot.fi har försäljare i Sverige. :surprised:

Pelle (2)
 
Vi har anlitat en finsk husföretag, som heter PLANIATALO.
Dom säljer stommen samt monterar stommen, tak m.m.
Dom har bra priser och är lätta att ha med att göra. Konceptet passar oss, då vi vill både köpa samt göra "insidan" av huset själva.
Säljaren som vi har kontakt med pratar bra svenska, så för oss har det inte varit några som helst problem. Huset levereras i vecka 28!
 
Mary_2,

Hur fick ni tag på denna firma? Har det varit dyrt för er? Allt står ju på finska på deras hemsida ??? - men husen ser fina ut! :D Har du ngn info du kan dela med dig till mig?

Tack på förhand!
 
Hej

Vi har en del finska bekanta, ja hemsidan är på finska, men säljaren pratar bra svenska. Nej det har inte varit speciellt dyrt. vi betalar ca 54 000 euro för själva stommen, intredning såsom golv, tapeter, kakel, badrum, kök m.m. står vi för själva. Vi har valt ett enplanshus på 150kvm.
 
Mary_2,
hur lång tid tog de för att leverera efter ni skrivit kontrakt? Tar de extra betalt sen för att leverera till Sverige? Vad kostar stomresning, takläggning etc som ni tagit genom dem?

tack på förhand!
 
Hej

Vi har betalat ganska exakt 800 000 kronor, för huset, inklusive frakt, resning, själva huset . I deras resning ingår resning av huset och takläggning, allt på utsidan gör dom. vi har även gjort diverse ändringar inne i huset, flyttat på väggar, höjt tak i kök och vardagsrum, några större fönster. Alla värden i huset bra, alltså värden i fönster, väggar etc. Jag tror att vi beställde huset i mars ungefär och vi får huset i mitten av juli!
 
mary_2

Schakt och grundarbete tillkommer eller? Undrar också vilken typ av grund de bygger på?

Jag undrar också vilket hus ni valt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.