Hej

Är startgroparna att bygga hus, har tomt men inte bestämt mig för hustillverkare.
Är ute efter ett stilrent, retro, modernt hus. Gärna byggsats som jag kan bygga själv.
Har inte hitta ett som är i min prisklass....

Undrar därför om det är någon som vet var jag kan vända mig för att hitta ett sådant hus?

MVH
Eric
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Vilken prisklass pratar vi om?

Vi har fått priset 786 000 i byggsats för Ekonomen 131 och 10 23000 för Jungfrun från Ekeforshus i Malmö.

Jag har fler prisuppgifter men vet inte vad du letar efter riktigt....

 
kolla där det skrivs om finska hus. Finnarna verkar ha billiga och prisvärda "byggsatser". Bla. finns Jukkataalo, teemataalot, territalot, omatalot. Inte riktigt säker på stavning med sök i forumet. Lycka till och skriv vad du hittar, vi funderar själva leta oss över vattnet.
 
"Finne husen" var jag väldigt inne på innan vi byggde ett Älvsbyhus. Vi var då inriktade mest på Lappli-talot och jukka-talo(talo=hus). Byggsatserna och priserna var oftast inkl allt(det mesta).
Vi ringde och pratade med JUKKA-talos fabrik och kunde köpa husen direkt från dem(billigast) och de var väldigt sugna på att få ett visningshus byggt i sverige(då i alla fall) så priset från dem blev väldigt bra.
Priset vi fick var endast för själva hus-byggsatsen utan "porslin", kök, golv, kyl/frys/tvätt/tork osv. Detta pga att man då kunde få in huset i en lastbil och det annars skulle ta upp två och frakten skulle dubblas.
Vitvaror osv tykte inte säljaren/fabriken att det var så bra pris på ändå så jag kunde säkert få samma ellelr bättre i sverige ifall jag köpte allt på en gång.
Huset skulle komma med tydliga instruktioner och moduler små nog för att lyftas av två man.
Huset vi kikade på var väldigt likt deras Huippukoti 154-1(inte exakt som det eftersom det var ett par år sedan).
Priset för själva huset skulle bli ca 380kkr plus frakt som låg kring 20kkr eller strax under. Så antingen har deras priser stigit väldigt mycket eller så ingår det ännu mer prylar i deras "jätti-jukka" erbjudande.
 
Ja, det ingår mycket mer prylar i Jättijukka-utförandet. Bl.a. kök, vitvaror (ej tvättmaskin och torktumlare), trappa, centraldammsugare, värmeväxlare och garderober, men den största skillnaden är nog att stomresningen är inkluderad.
 
Fiskarhedenvillan har väldigt bra priser. Kommer inte ihåg exakt vad de ligger på, sök på forumet eller skicka efter deras katalog, prislista ingår.
 
Vi fick en gedigen byggsats med stomresning av väggblocken och takstolarna genom finska Teematalot...
Mycket bra pris,men det blir en hel del att snickra... *L*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.