Hejsan!

Skulle vilja kolla med er om det är någon som känner till någon trädgårdsarkitekt eller en person med stora kunskaper i trädgårdsanläggning som är billig att anlita... Jag känner att när det gäller tomten så är det många frågetecken...

Tack på förhand!

/Micke
 
Jag har oxå försökt hitta en sådan som kan kolla på en redan anlagd trädgård och komma med ideer, verkar svårt här runt Linköping att hitta sådana, får nog söka i Sthlm eller liknande.
 
Utgår man redan från starten med kriteriet "billig arkitekt" skulle jag förmoda att du gör jobbet både billigare och bättre själv ... :-X

Hushållningssällskapen i de olika landsändarna brukar f.ö. kunna ge ganska vettiga råd - om kanske inte de mest upphetsande  ;)

Annars söker ni på landskaps/trädgårdsarkitekter på de gula sidorna. De större trädgårdsmästerierna kan också ha utbildad personal. Om era tomter inte är väldigt specifika dvs stora höjdskillnader etc räcker det troligen med att ta in en trädgårdsutbildad från något specialgymnasium.

Ta in kostnadsförslag från olika håll.

Finns en del skrivet redan här om ni använder sökfunktionen på forumet.
 
Tackar för tipsen :)

Kanske finns någon som har mer tips?

/Micke
 
Hej!

Tyvärr har jag inga genrella tips för hela landet, men i Sthlm så har jag ett:

Jag har använt mig av Ulriksdalsslottsträdgårds tjänster. Jag är mer än nöjd! De har en hel drös olika tjänster. Jag tog ett 2 timmars hembesök eftersom jag hade en hel del färdiga tankar som jag ville bolla. De två timmarna var mycket intensiva, och med mig därifrån fick jag en trädgårdsskiss, samt ca 4 sidor med växtförslag. Här är en länk till alla deras tjänster: http://www.rappne.nu/tradgardsdesign/tjanster.htm .
 
Hej,
Vi har byggt i Skara och anlitat en trädgårdsdesigner från Timmersdala.
5000:- för komplett ritning med höjder, beteckningar på växter & träd, typ av markbeläggning etc.

Mvh
 
Har en nyutbildad kompis som kanske kunde vara något. Men får man knyta sådana kontakter här? På andra sajter kan man bli portad om man gör det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.