Är det någon som vet något ställe?
Bauhaus hade en för 599:-
/Thrax
 
Läs din egen signatur under Flex-dragaren! För övrigt köpte jag en ny DW682 i lördags i en butik i V-ås för 2000 kr inkl moms. Då fick jag med 150 st 10:ans kex. Märkligt nog var jag tvungen att trimma in alla lägen (nollpunkter vinklar osv)
 
??? Kexmaskin ???

Va e' de ::)
 
Ingen är felfri! ;D
Men jag kanske inte är fattig....
....jo det är jag för bygget börjar närma sig slutet.

Jag ska bara kexa ihop två bänkskivor.

/Thrax :)
 
Kan man använda en vanlig överhandsfräs för kex, eller finns det någon stor fördel med en kexmaskin?

/J.
 
Visst kan man använda en fräs.

IMG_3598.jpg

IMG_3607.jpg

Kexmaskinen förenklar bara jobbet något.. när man sammanfogar möbler. Problemet med kexmaskinen är dock att klingan inte går tillräckligt lågt när man kexar stavparkett.
 
thrax skrev:
Ingen är felfri!  ;D


Jag ska bara kexa ihop två bänkskivor.

/Thrax :)
Nu bor vi ca 8 mil från varandra, annars kunde du få låna min.

Finns det någon i Uppsala som kan låna Thrax en kexmaskin?
 
Fasting>Men det är ju bara att bygga en jigg? Höj upp den med mdf eller nåt? Gamla bitar av laminatgolv är suveräna att göra både jiggar och mallar av.

/Kent
 
"Mattiasp"
Hur kunde du få en DW682 till ett sådant super pris som 2000kr?

//MikeBo
 
Snickarboden skrev:
Fasting>Men det är ju bara att bygga en jigg? Höj upp den med mdf eller nåt? Gamla bitar av laminatgolv är suveräna att göra både jiggar och mallar av.

/Kent
När väl golvet är spikat så lyfter man inte det hursomhelst.... Se bild 1 här ovan.

Kexmaskinens klinga låg så högt att jag knappt skulle fått någon slipmån kvar av golvet. Med en överhandfräs kom jag ner så långt jag behövde.

 
Kex är ett slags pressade ovaler eller ellipser som används för att förstärka sammanfogningar. En kexmaskin är följdaktligen en maskin som fräser ut exakta spår för dessa kex.
Tack för de' Hammarn.
Man lär så länge man lever :)
 
MikeBo skrev:
"Mattiasp"
Hur kunde du få en DW682 till ett sådant super pris som 2000kr?

//MikeBo
En väldig tur. Jag hade tänkt beställa från http://www.tool-net.co.uk
Jag skulle bara klämma litet på maskinen i en affär i Västerås. När jag frågade efter priset, sa säljaren 3100 + moms, men du kan få den för 2000 inkl, eftersom det är den sista, och vi skall inte längre ha maskinen i sortimentet. Tur skall man ha ibland!
 
Clas Ohlson har en kexmaskin för 5hundringen, kanske ingen vidare kvalité, men för enkla smågrejor kanske...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.