Är det stor skillnad på grundfärger av olika märken?

Har bredspacklade lättbetongväggar som jag tänkte grunda innan målning/tapetsering. Byggmax Midun basic primer är rätt så billig men är det värt att köpa märkes istället?

Webbsida visar Midun Basic grundfärg för tak och vägg, 7 liter, kostar 239 kr, finns i Kiruna butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inomhus på betong har det nog inte så stor betydelse, däremot till målning skulle jag inte snåla.
 
B Bulten37 skrev:
Är det stor skillnad på grundfärger av olika märken?

Har bredspacklade lättbetongväggar som jag tänkte grunda innan målning/tapetsering. Byggmax Midun basic primer är rätt så billig men är det värt att köpa märkes istället?

[bild]
Provade du denna? Jag funderar på att köpa denna och grunda renoveringstapet innan jag ”finmålar”.
 
S SirNalle skrev:
Provade du denna? Jag funderar på att köpa denna och grunda renoveringstapet innan jag ”finmålar”.
Jo köpte den och grundmålade. Har inte så mkt annat att jämföra med men blev iaf nöjd med resultatet.
 
  • Gilla
SirNalle
  • Laddar…
B Bulten37 skrev:
Jo köpte den och grundmålade. Har inte så mkt annat att jämföra med men blev iaf nöjd med resultatet.
Luktade den mycket? Ska göra om sovrummet nämligen och vill ha kvar sängen så länge som möjligt.
 
B Bulten37 skrev:
Jo köpte den och grundmålade. Har inte så mkt annat att jämföra med men blev iaf nöjd med resultatet.
S SirNalle skrev:
Luktade den mycket? Ska göra om sovrummet nämligen och vill ha kvar sängen så länge som möjligt.
Det var inget jag tänkte på när jag målade, men däremot andra gången jag målade några månader senare, då hade färgen separerat och tyckte den luktade starkt och illa.

Gjorde en tråd om det:
https://www.byggahus.se/forum/threads/malade-med-rutten-faerg-vad-goera.498231/
 
B Bulten37 skrev:
Det var inget jag tänkte på när jag målade, men däremot andra gången jag målade några månader senare, då hade färgen separerat och tyckte den luktade starkt och illa.

Gjorde en tråd om det:
[länk]
Aha, skumt!
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.