Jag behöver sminka grisen! Mitt gamla garage har en dörr (port med två dörrar, ca 2,5m bred) som är så sned att jag knappt får upp den. Tänkte byta dörr/port.
Kraven är låga, kör inte in en bil där förvarar lite gräsklippare och en båt där. öppnar några gånger i veckan.
Ingen värme, men en llvp så jag får drägligt om jag är där och bygger på båten.

På blocket finns gott om billiga (nya) portar, ca 4000kr, det låter för billigt? är det bara skräp för mina krav? Vad ska man ha?

går det att hitta billiga dubbeldörrar?
 
Man får absolut vad man betalar för när det kommer till garageportar. Det är svårare att montera en billig port och få ett bra resultat. Dyrare portarna är mer genomtänkta och har oftast bättre manualer.

För omkring 8-10 tusen borde du få tag i en takskjutport i den storleken med rätt bra kvalité som du kan vara nöjd med i många år framöver. För 10 tusen bör en motor ingå också. Det brukar man inte ångra sig på.

Vill du ha vanliga slagportar så kan du ju enkelt bygga några själv, det kostar inte många tusenlappar alls.
 
Enkla slagportar duger, jag bara funderar på hur lätt det är att få dem hyfsat täta om man bygger själv som händig husägare...
 
Är du noggrann så är det inga svårigheter. Varje kant på dörren ska ligga an mot en bräda (som du kan montera en tätningslist på), och ju mindre glipor du bygger med desto bättre (tänk på att trädörrar krymper och sväller beroende på luftfuktighet). Finns en del trådar på forumet som beskriver hur du ska bygga en dörr för att den inte ska slå sig, kan vara värt att läsa! Sen är det ju bara att isolera dörren, om du vill det.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.