Dags att skaffa fräs... Tänkte först köpa en Bosch POF 1400 ace efter att studerat forumet men antagligen kommer jag att bygga ett bord till den efter ett tag så jag funderar på något annat/större. Skulle det här http://scandictools.com/product.php?id_product=335 kunna vara något eller är det pengar i sjön?
 
Har Classe slutat sälja sin stora fräs? Den på 2200W?
Annars vill jag tipsa om den, den funkar riktigt bra till den peng den kostar.
 
Ska du montera den i bord så skulle funktionen enkel och precis höjdjustering komma högt upp på min lista.

Min första fräs monterade jag i på ett mindre bord och med vanlig justering, dvs att man pressar fräsen mot fjädrar och sen låser fast. Svårt, frustrerande och oprecist. Gav upp ganska snart och skaffade en med skruvjustering istället, i mitt fall en Trend T11.

/t
 
bax skrev:
Har Classe slutat sälja sin stora fräs? Den på 2200W?
Annars vill jag tipsa om den, den funkar riktigt bra till den peng den kostar.
Finns tyvärr inte längre...
 
Har hittat classes stora fräs begagnad, säljes för 1500 inkl. en sats på 12 frässtål (står "value" nånting på boxen så jag antar att det är något billigt.) Jag tycker det låter lite dyrt, vad kostade classe fräsen när den såldes?
 
Jag har för mig att den senaste "storfräsen" från CO kostade en tusenlapp, men jag är inte 100% säker... bara nästan...
 
Jag tror inte den kostade över 1000 spänn...
 
899:- eller nåt sånt har jag för mig. Def under 1000:- var det iaf
 
Tackar! Får pruta ordentligt och se vad de säger.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
 
Jag köpte min 2100W Cotech 2010 när dom såldes ut och betalade då 299:- :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.