vi sökte länge efter ett liknade 1920 tals kakelgolv och vi hittade det. men.... för den här hallen skulle det gått på 40000 så jag testade att måla ett liknande istället, ok det kanske inte håller så länge men fan 39800 rikare.=) lite slitsamt och pillrigt men´djävligt kul.
 
  • hallgolv1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • hallgolv 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ju fantastikt ut på bild. Måste ha tagit ett tag att krypa omkring å måla. BRA JOBBAT!
 
Vilket hästjobb!! Bra gjort!

Du, jag har ett betonggolv som jag skulle behöva lite hjälp med.. ;)
 
Linska skrev:
Vilket hästjobb!! Bra gjort!

Du, jag har ett betonggolv som jag skulle behöva lite hjälp med.. ;)
haha skulle man ta betalt så skulle det väll kosta lika mycket som ett äkta i slutändan..hehe blir dock intressant att se hur länge det håller..så här med fasit i hand så skulle jag nog kört en 2komponents färg. men men då är det ju lukten å sånt som är jobbigt..
 
viltfjall skrev:
Ser ju fantastikt ut på bild. Måste ha tagit ett tag att krypa omkring å måla. BRA JOBBAT!
tittade in på er sida! vilket fantastiskt ställe ni har!:) ser helt underbart ut.
 
Jätteimponerad av golvet jag med, men jösses vad du måste ha krupit omkring och pillat.

Jättefint blev det i alla fall, hoppas att det håller länge!
Kan det vara en idé att klarlacka det nu med tvåkomponentslack för att skydda ytan?
 
Jättesnyggt!
Hur många kvadrat har du i din hall?
Vi ska lägga ungefär likadant golv som vi köpt via Nacka byggnadsvård. Vår hall är 12 m2 och inte går det på 40 Tkr.
Tror priset låg runt 1200 - 1500 kr m2.

Jag är djupt imponerad av din kreativitet!!
 
Harrieth skrev:
Jättesnyggt!
Hur många kvadrat har du i din hall?
Vi ska lägga ungefär likadant golv som vi köpt via Nacka byggnadsvård. Vår hall är 12 m2 och inte går det på 40 Tkr.
Tror priset låg runt 1200 - 1500 kr m2.

Jag är djupt imponerad av din kreativitet!!
nä jag tror inte det var så mycket men tror det vi tittade på låg kring 2500kvm om man slår ut kvm priset alltså men det var med frisar runt varje platta och bård å hörn + bruk å dittan å dattan..det vi tittade på var från franska kakelbutiken. ..

vad coolt ska ni ha med fris också?
 
pinebar skrev:
Jätteimponerad av golvet jag med, men jösses vad du måste ha krupit omkring och pillat.

Jättefint blev det i alla fall, hoppas att det håller länge!
Kan det vara en idé att klarlacka det nu med tvåkomponentslack för att skydda ytan?
tror inte det funkar så bra med 2 komponents lack på vattenbaserad färg...eller? har jag fel?
 
Det är värt att prova för att spara det grymt läckra golvet. Måla en provbit med samma färg som golvet och lacka den sedan och se vad som händer. Blir det knas kanske färghandeln kan hjälpa med en tillräckligt bra lack för den färg ni använt.

Vore ju synd om det jättefina golvet inte håller
 
OlaF skrev:
Det är värt att prova för att spara det grymt läckra golvet. Måla en provbit med samma färg som golvet och lacka den sedan och se vad som händer. Blir det knas kanske färghandeln kan hjälpa med en tillräckligt bra lack för den färg ni använt.

Vore ju synd om det jättefina golvet inte håller
jo jag har dragit på en lack som hör till golvfärgen, som också är vattenbaserad..och det känns då lite bättre...men vi får väll se...
 
Vi ska ha fris - tycker att det är urläckert!
Hallen är ju ganska tråkig i sig, så det blir häftigt med ett dekorativt golv.
 
Harrieth skrev:
Vi ska ha fris - tycker att det är urläckert!
Hallen är ju ganska tråkig i sig, så det blir häftigt med ett dekorativt golv.
vad skönt med äkta vara!=) du måste lägga upp bilder då det är klart! vi får väll se hur det här håller annars får man väll ta och investera i ett riktigt!.
 
Jättefint golv! Jag är superimponerad!

En fråga bara - hur har du gjort frisen? Schablon och isåfall har du gjort den själv?
 
lottentott skrev:
Jättefint golv! Jag är superimponerad!

En fråga bara - hur har du gjort frisen? Schablon och isåfall har du gjort den själv?
Tackar så mycket!! det värmer att höra efter allt slit!.

hej! frisen har jag hittat på gamla bilder på nätet! det finns en sida som har massor av böcker på kakel genom tiderna. det är dock en amerikansk sida, kommer tyvärr inte ihåg vilken sida det var men jag ska se ifall jag kan hitta igen den. så lägger jag upp den här.

jag tog bara en bild och la in den i photoshop,förstorade den i den värkliga storleken jag ville ha. skev ut på vanligt papper, la ett oh papper ovanpå och ritade av och skar ut.

sen köpte jag sprej klister som jag sprutade på baksidan(mycket bra) sen la jag bara ut den där jag skulle ha den och sprejade med svart sprejfärg.

Testade att stöppa först men det misslyckades. blev ojämna kanter och inte snyggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.