Är det någon som har byggt, eller har sett några bilder på ett vitt kök med schackrutigt golv. Vi skall bygga nytt kök och fastnat för just detta, vi vill även ha helt svart bänkskiva. Jag är lite rädd att det kommer bli lite för livlöst och kallt.

En bit av köket kommer vara öppet mot matplatsen i vardagsrummet och där har vi ekparkett, så ett alternativ är att hitta en så matchande ekparkett som möjligt till köket för att få in lite mer "värme".

Hallen kommer också ha det shackrutiga golvet (PVC-matta från Armstrong), så antingen parkett eller schackrutigt blir det, vill inte blanda in ännu ett golv på bottenvåningen. Jag tycker också att PVC-mattan är skönare och mer praktisk för köket.
 
sök på google bilder
tex
kitchen floor checkered
 
Jag gillar faktiskt schackrutigt i köket - har det själv, fast med varmare färger till, så det är inget exempel för er att titta på - men jag måste säga att i ert fall skulle jag, efter att ha sett hur bra våra hårdvaxoljade ekbänkskivor står sig, fortsätta med ekparketten. I köket skulle jag då behandla den med hårdvaxolja för tålighetens skull.
 
Har heller inget exempel för er att titta på, om ni inte orkar vänta tills i maj ;-) men vi tänkte ha marmoleum click i silver shadow och volcanic ash både i hall och köksdel, sen blir det ekparkett i matplats och vardagsrum (öppen planlösning). det verkar vara ett tåligt och bra golv och skönt att stå på. klinkers har ju många i köket men det känns så hårt och om man tappar något så går det sönder...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.