Jag söker inspiration till vår renovering av vår tvättstuga.
Vi har inte bestämt oss för hur vi ska göra med möblemanget.
Om vi ska köra på ett köksliknande eller trådkorgar.
Eftersom vi ska ha tvättstugan i en källare på en villa byggd -59 så kommer det finnas lite fukt och då är frågan om det är bra att ha köksliknande skåp.
Men kom med era bilder. Vore väldigt uppskattat..
Skickar med en bild på en skåpsuppsättning som är väldigt lik det vi tänkt på.
 
  • tvatt1_big.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som har något att bidra med??
Eller ligger tråden på fel forumdel kanske, hittade ingen som passade riktigt.
 
puffar
Ingen som har lite bilder?
 
Den bifogade bilden sätter ju nivån på vad det är som efterfrågas och det är kanske därför det inte kommer några inspirationsförslag. Min egen tvättstuga är tex ljusår från det på bilden.

Att ha inredning i tvättstugan som egentligen hittas på köksavdelningen upplever iaf jag som rätt vanligt. Det är väl samma spånskivor i dem som de som säljs riktade mot badrum. Vissa påstår att badrumsmöblerna är mer tåliga mot fukt men jag tror, utan att veta, att det mest är designen som skiljer.

I kökssortimentet så finns det ju mer att välja mellan också, till väsentligt bättre priser.

När vi renoverade tvättstugan monterade vi vanliga Ikea köksstommar trots att det är i källare. Valde de billigaste vita luckorna till det. Priset var avgörande då. Sen är det ju lätt att byta luckor om vi vill ha en annan design.

Det jag dock gjorde var att montera underskåpen på ben utan sockel för att lufta ev golvfukt och städningens skull. Väggskåpen satte jag med gummilister mot väggen så att träet inte ligger dikt an betongväggen och får en liten luftspalt. Overkill eller inte vet jag inte men det kändes mer rätt än att vara utan.
 
Jag skulle också vilja se lite mer bilder/planlösningar på tvättstugor! Kom igen nu grabbar å tjejer! :)
 
Huset är inte byggt ännu, men så här kommer våran tvättstuga se ut när den är klar.
 
  • Tvättstuga 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättstuga 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättstuga 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser min nuvarande tvättstuga ut. :)

Den är alltså direkt till vänster vid toaletten.
 
  • DSCN1614.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.