Ingen som har några kort på ett Myresjöhus Acapella?

/ Athena
 
Verkar inte vara någon som har bilder på ett Myresjöhus Acapella.

Då är min fråga om det är någon på detta forum som byggt eller bygger ett sådant hus?

/ Athena
 
Hejsan!

Vi håller på att bygga, dock är det klart i september, så det finns inte så mycket att se. Här hittar du lite bilder:

http://hohog.mine.nu/acapella/

/K
 
Vad roligt att se, lagt ner några timmar i 3D studio eller vad det kan vara ;)

Hoppas att ni kommer att få tid att uppdatera hemsidan med fler bilder under resans gång. Hur har ni valt att köpa huset, NF, NNF, stomrest eller byggsats?

Jag har fastnat för Acapella och tycker att det verkar vara ett super hus, det enda som jag kan ha synpunkter på är att jag skulle vilja ha ena toan i anslutning till groventren.


/ Athena
 
Kalle S skrev:
Vi håller på att bygga, dock är det klart i september, så det finns inte så mycket att se. Här hittar du lite bilder:

[länk]
Vilka fina bilder ni ritat, helt otroligt! Vilket program har ni använt?

Tack på förhand!
Mvh Anna
 
Hej, jag är ny här på forumet och skulle vilja fråga dej om du har någon prislapp på huset? Jag fick själv i dag klart med kommunen om att få loss en drömtomt. Jag har sedan tidigare ett gott öga till myresjöhus, jag var in på deras hemsida men lyckades inte finna någon prislista. Tomten jag har på G ligger i en trevlig sluttning 27graders lutning ett stenkast från havet vid Piteå Havsbad. Ser att Myresjöhus har fina hus för sluttningar.
Mvh:
/Niclas
 
Kan inte annat an halla med Anna - supersnyggt ritat!!
 
peniklun skrev:
Hej, jag är ny här på forumet och skulle vilja fråga dej om du har någon prislapp på huset? Jag fick själv i dag klart med kommunen om att få loss en drömtomt. Jag har sedan tidigare ett gott öga till myresjöhus, jag var in på deras hemsida men lyckades inte finna någon prislista. Tomten jag har på G ligger i en trevlig sluttning 27graders lutning ett stenkast från havet vid Piteå Havsbad. Ser att Myresjöhus har fina hus för sluttningar.
Mvh:
/Niclas
Niclas: Om du inte redan varit där; ta en tur till Svartöbrinken och kolla Myresjös olika sluttningshus för ytterligare inspiration.

//Marge III (som byggt två stenkast från PH ;))
 
Tackar Mange III, Du menar svartöbrinken Luleå?
Sen för att stilla min nyfikenhet, var är det du ska bygga? Vi har två kalastomter 100 meter från havsbadet, garanterat unikt läge,havet 5 meter från nuvarade stuga,vatten åt 3 väderstreck av 4 och följdaktligen söderläge. Tomt nummer 2. vill kommunen åt till varje pris,det här är lite som tv programmet "deal or no deal"
Tomten är arrenderad,alltså ofri grund,vilket är lite knepigt om man ska låna till en kåk. Dock finns det ingen bank som nekar att låna ut pengar efter att dom sett platsen och insett att det i Piteå finns inget som smäller högre..
Platsen är Norra Stenarmen, ett av sveriges attraktivaste fritidshusområden enligt Aftonbladet.

I veckan fick jag ett erbjudande som jag dock måste överväga, kommunen vill lösa in ena tomten för att kunna skapa grönområde för kommunens innevånare, Man är beredd att byta arrendetomten rakt av mot friköpt tomt på Klubben vilket i mina ögon inte smäller lika högt( inte i någon av mina bekantas ögon heller för den delen som följt med och kollat på platsen) med det är fortfarande strandläge,sydsida,40 meter till havet och släckt strandskydd. 75 meter till Piteå havsbad, Därtill är det asfalterad fin väg fram till tomtgränsen, Tomten i en sluttning som skulle kunna gå att få hur fin som helst, jag får vatten och avlopp och som sagt lagfart så man kan låna till en rimlig ränta. Jag går förbi en tomtkö med minst 100 före mig själv i och får första tjing på det bästa kommunen har att erbjuda(nödtomt för sådana här speciella situationer)

Som sagt en djävulusiskt knepig sits, det man har kan ingen sommarstugetomt i hela kommunen jämföra sig med. Sätter man ut den till försäljning istället kan budgivningen gå hur högt som helst. Å andra sidan lär inte kommunen vara lika samarbetsvillig när det gäller att jaga ny tomt om man sålt bytesobjektet och man lär snällt få ställa sig sist i tomtkön.


Såå, för att göra en lång historia kort:
Jag har till på Måndag att bestämma mej, jag tänkte läsa in mig på vad som går att göra av tomten och vilka hus som skulle passa in där. Försöka mig på att göra en kalkyl över hur dyrt det kan bli osv. Myresjöhus har alltid varit en slags måttstock för mig då det gäller hög standard och kvalite. Tänker jag mig en fin kåk så är det ett mexiteglat myrsjöhus jag ser framför mig. Jag ska kolla runt lite, vore som sagt trevligt att se ett i verkligheten..



 
Peniklun!

Du har ett PM.

//Marge III
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.