Vi är i full gång att renovera vår hall och skulle behöva lite inspiration. Skulle ni vilja visa era bilder?
 
Jag har några bilder på min blogg som visar vår hall. Inte så många men några i alla fall. ;)

Om du scrollar längst ner när du är i Hall-kategorin som du kommer till via länken, så finns där en bild hur det såg ut före, och sedan kommer lite efter-bilder.

http://saravillfara.blogg.se/hallen.html

Lycka till med er hall!
 
Jag ser att ni har trägolv i hallen. Hur tycker du det är?
 
doris34 skrev:
Jag ser att ni har trägolv i hallen. Hur tycker du det är?
Fast vet du, det är inte trägolv. Det är plastmatta...! Men vi sökte med ljus och lykta efter en sort som skulle kunna förväxlas med riktigt trä, och det har hänt att vi haft gäster som också tagit fel, så du är inte ensam. ;)

Men man törs knappt berätta för folk att man har lagt in en plastmatta, det känns lite ute nu i dessa tider av trä, laminat och klinker. Men vi går mot strömmen *ler*.
 
Ok... Det låter intressant. Vad är det för plastmatta ni har valt? Vi vet inte riktigt vad vi ska ha för golv i hallen. Det ser riktigt bra ut.
 
puffar lite för fler bilder... Har beslutsångest
 
R
Lugn i stormen. Bilder kommer när jag är klar. Känns väldigt bra just nu för hallen kommer att bli 100% som vi vill ha den, men det tar tid...

Har monterat stepkit ek i trappan. Beställt rostfritt räcke från jkrostfritt.se. Spots i nytt innertak... Fan vad guld det blir...

...luktar nästan lite illa, va?
 
doris34 skrev:
Vi är i full gång att renovera vår hall och skulle behöva lite inspiration. Skulle ni vilja visa era bilder?
Inte färdigt ännu men kommer kontinuerligt att uppdateras med bilder:

http://www.minhembio.com/Leito/69208/

 
Saravillfara: Hur målade ni om er dörr? Vi har själva en sån trapp i vårt hus vi ska flytta till, och dörr och lister i mörkt nsätan svartmålat.
 
totesos skrev:
Saravillfara: Hur målade ni om er dörr? Vi har själva en sån trapp i vårt hus vi ska flytta till, och dörr och lister i mörkt nsätan svartmålat.
Om du menar ytterdörren, så gjorde vi det lätt för oss och köpte en ny, färdigmålad vit.
Men lister och dörrfoder har vi förstås fått slita desto hårdare med; slipade lätt först för att få färgen att fästa, grundmålade ett varv och sedan på med vitfärg. Totalt fyra varv har vi behövt måla för att få det att täcka!! Pust!
 
Här e vår lilla hall:
DSC00892.jpg
[/img]
 
Vilken snygg hall ni har! Är det ovanligt tjocka väggar där förvaringen för vin är infälld eller är det garderob el dyl bakom? Finns fler bilder på huset ??
 
Snyggt Hoffsan. Verkligen ljust och inbjudande.
 
Jättefin hall Hoffsan, men vart hänger ni alla kläderna??? I ett angränsande rum, eller behöver ni inte ytterkläder på vintern? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.