Försöker hitta ett innertak och har funderat på sånt byggmax har! Nån som har en bild på hur det ser ut uppsatt? eller kanske någe annat förslag på innertak?
 
Hej !

Har precis satt upp ByggMax innertak i hela undervåningen, det var lätt och ser bra ut.
Men se upp med skadade skivor, av 14 paket (5 i varje) var det ca 12 skivor som var skadade. Dom flesta av dom kunde man kapa bort det skadade och använda som ändbitar.

Jag är ingen ByggMax-fan, men taket såg jag hos en granne och det såg bra ut. 99,-/m2.
 
  • Halltaket klart.jpg
Hmm... Ser att bilden inte kom med, återkommer med den.
 
Hallå igen.. Hur gjorde du rent takskivorna från allt sågspån?
 
chabby skrev:
Hallå igen.. Hur gjorde du rent takskivorna från allt sågspån?
Hur menar du ?
 
Hej

100:- kvadraten för s.k agnes tak eller tak-ess går att få hos nästan alla bygghandlare efter lite prut, då slipper du förhoppningsvis skadade kanter...!

Jag köpte på Beijer för 100:- kvadraten, men har bekanta som köpt på bauhaus. vet inte vilket fabrkat de har, men det verkar lite lättare att slå ihop nåten på. Efter avslutat arbete dammsög jag hela taket för att få bort sågspånet som satt kvar
 
singemoller skrev:
Hej

100:- kvadraten för s.k agnes tak eller tak-ess går att få hos nästan alla bygghandlare efter lite prut, då slipper du förhoppningsvis skadade kanter...!

Jag köpte på Beijer för 100:- kvadraten, men har bekanta som köpt på bauhaus. vet inte vilket fabrkat de har, men det verkar lite lättare att slå ihop nåten på. Efter avslutat arbete dammsög jag hela taket för att få bort sågspånet som satt kvar
Vi fick inget sågspån som satt kvar, och dom skivor som var skadade, som vi inte använde andra sidan av, lämnade vi tillbaka...
Och att få ihop skivorna var heller inga problem.
Men som jag skrev från början, inget fan av ByggMax, gäller fortfarande, men takskivorna var helt suveräna.
 
Har nyligen satt upp takskivor från byggmax i köket,hade inte en enda skadad skiva.

Mina skivor heter Regina Interiörpanel tillverkas av Moelven har ni andra samma märke eller tar dem in från olika tillverkare?
 
mattzon skrev:
Har nyligen satt upp takskivor från byggmax i köket,hade inte en enda skadad skiva.

Mina skivor heter Regina Interiörpanel tillverkas av Moelven har ni andra samma märke eller tar dem in från olika tillverkare?
Samma tak har vi på hela undervåningen.
Vad tycker du/ni om det taket ?
 
Vi är nöjda:)

Blir förmodligen samma tak i hallen.
 
mattzon skrev:
Vi är nöjda:)

Blir förmodligen samma tak i hallen.
Det var så skönt med stora plattor tycker vi, det gick så fort att sätta upp ca 60m2. d^_^b
 
Det är alltså ingen som hade problemet att dom ni har kapat och klyvit blivit lite gula från sågspånet?
 
chabby skrev:
Det är alltså ingen som hade problemet att dom ni har kapat och klyvit blivit lite gula från sågspånet?
Inte jag i alla fall.
 
När jag kapade mina så drog jag fast ett vattenpass med tvingar som jag sen sågade efter,blir inget spån på skivorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.