Hej


Bakgrund:
Jag ser ett problem med hur mina föräldrar har det hemma. Tänk er ett avsnit från "Arga Snickaren" ungefär. Jag har länge försökt få dem att flytta för jag ser att huset samt tomten är alldeles för stor för dom eftersom dom inte direkt är några hemmasnickrare alls.

Jag bor i lägenhet och är nu 23, min far började "renovera" när jag var 8 och ja... det ser fortfarande ut som inte mycket har hänt. Så eftersom inte han vill ta tag i saker och ting så ska jag försöka hjälpa till så gott jag kan, men eftersom jag aldrig haft villa eller ens tanken på att skaffa en så vänder jag mig till er.

Problem:
Källaren som vi duschar i vågar man knappt befinna sig i eftersom avloppet där nere är helt stoppat. Min gissning är att vi måste bila upp golvet och lägga nya rör eftersom huset är från 1939. Jag vet dock inte vart jag ska vända mig, dom bor i Motala och jag har sökt på VVS/Slamsugning osv. Men inte hittat något som verkar så seriöst. Finns det någon här i närheten som kan rekomendera någon?


Mvh.
Petter
 
Lägga avlopp är inte så svårt så om du vill kan du alltid göra det själv. Bara hyra en bilmaskina tex en hilti så bilar du upp det på en dag. Sen beställer du hem avloppsrör och lägger där dom gamla är (lutning 1-2 cm per meter). Köp från www.rinkabyror.se, smidigt och marknadens bästa priser. Kolla in min tråd där jag pillat lite själv med avlopp, finns lite bilder som kan vara värda att titta på, dock hade jag dålig dränering så det stod vatten under min platta: http://www.byggahus.se/forum/grund-markarbeten/168155-vatten-under-huset.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.