Tjena

Har ett litet problem här hemma. håller på och renoverar ett gammalt badrum i ett hus från 1904. Rören är fast gjutna i plattan och fungerar. Men för ca 6 månader sedan hade jag problem med att duschen fick stopp men senare släppte av sig själv. Så nu går jag i tankarna om man istället bör göra det här rätt genom att byta alla vatten avlopp i plattan. Men då det är en gammal byggnad så vet jag inte om problemet kanske kvarstår efter man fixat nya rör.

Det finns också en tanke att jag inte vill bila up hela plattan med armering i och göra hela jobbet mer komplicerat men om man nu ska göra det rätt så kanske det här är det ända sättet att gå. Jag har häller aldrig gjutigt badrumsplatta tidigare så det är en viss sak jag vill slippa. Men samtidigt så kanske den enklaste väggen är att bila bort hela plattan o dra nya rör och sedan gjuta plattan på rätt sätt så man slipper bakfallet som finns.

Är det nån som kanske är i samma situation som kan komma med nån input så tackar jag..

Mitt badrum just nu... Renoveringsprojekt av gammalt badrum med synliga rör och avlopp i en betongplatta, skadad yta och rivna väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade definitivt bilat upp och bytt. Är de så gamla grejor är det dags. Göra ett nytt badrum bara för att rören ska packa ihop helt om något år känns ju inte kul. Samtidigt på din bild så ser det ju ut som ”kakan” är ganska tunn och ligger på fyllnadsmatereal då är det lätt bilat med(y) gjuta är inte svårt bara läsa på innan så är det bara o köra Sen när man göra fallet till brunnen med flytspackel kan man ju leja bort om man är osäker så det blir som det ska:D
 
P Patzie skrev:
Jag hade definitivt bilat upp och bytt. Är de så gamla grejor är det dags. Göra ett nytt badrum bara för att rören ska packa ihop helt om något år känns ju inte kul. Samtidigt på din bild så ser det ju ut som ”kakan” är ganska tunn och ligger på fyllnadsmatereal då är det lätt bilat med(y) gjuta är inte svårt bara läsa på innan så är det bara o köra Sen när man göra fallet till brunnen med flytspackel kan man ju leja bort om man är osäker så det blir som det ska:D
Du har rätt. Antar att jag ville bara ha bekräftelse av nån annan. Kommer hyra bilmaskin imorron, tack för svar
 
  • Gilla
JustDoIt och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.