Har förgäves sökt leta en tråd som bl.a. handlade om bilning av betonggolv
och vad man gör av rivningsmassorna som blir.

Någon hade lagt in bilder på några specialsäckar man kunde använda sig av
inklusive hämtavgift. Någon som känner till tråden och kan hänvisa till den?

Är det någon som jämfört alternativen med att ha container på tomten, anlita IL Recykling eller köra den här bagmetoden jag efterfrågar? Prismässigt lär det ju skilja en del, misstänker jag.

 
Nu vet jag inte hur mycjet du skall bila bort men överlägset billigast måste ju vara att använde en lånad/hyrd släpkärra för transport till t.ex. en återvinningsstation.

Allra billigast torde ju dock vara att använda massorna för att fylla ut på tomten ;)
 
Min lokala tipp (Norrköping) tog emot mina massor utan kostnad som "fyllnadsmassor". Kostnaden för min del blev alltså bara containerhyra samt lämning/hämtning. Är det inte större mängder skulle jag definitivt ta det på en kärra och åka med det själv till återvinningsstationen. Här kostar det inget för en privatperson att lämna byggavfall så valet är enkelt.
 
Ulmian skrev:
Har förgäves sökt leta en tråd som bl.a. handlade om bilning av betonggolv
och vad man gör av rivningsmassorna som blir.

Någon hade lagt in bilder på några specialsäckar man kunde använda sig av
inklusive hämtavgift. Någon som känner till tråden och kan hänvisa till den?

Är det någon som jämfört alternativen med att ha container på tomten, anlita IL Recykling eller köra den här bagmetoden jag efterfrågar? Prismässigt lär det ju skilja en del, misstänker jag.
Kan det vara denna tråd Du är ute efter: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted2

I Stockholm har vi väldigt höga hanteringskostnader, så en kontainer kan bli dyr, jag valde BigBag, men om Du har tid och muskler så har Du snart tjänat in en släpvagn.


 
Det är ca 11 kvm som skall bilas, vilket innebär att det blir en del avfall....
Blir nog många vändor med släpvagn också... :p

#3. Precis, psamuels.
Det var exakt den tråden jag menade.
Får undersöka om BigBag-varianten finns i S-vall.

Tack för svaren!
Måste säga...ehum...skriva att det här forumet är kalas för den som vill mycket men vet lite emellanåt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.