Får man fortfarande bidrag för att byta till tex bergvärme? Som jag fattade de så får man bara bidrag om man byter från direktverkande el? Jag kommer köpa hus med en gammal ved-panna och vill byta till bergvärme.. någon som har bättre koll på detta? Har för mig man har fått bidrag förr även om man redan hade vattenburen värme..
 
Tror inte att man kan få stöd från ved-panna...

kolla www.boverket.se för mer information...
 
Numera finns inget bidrag för att byta till bergvärme för dig, fanns egentligen inte förut heller från den 1-1 2006 då man kunde få 14000kr om man bytte sin oljepanna alltså man var tvungen att visa kvitto från oljepåfyllning eller få ett intyg från sotaren att du eldat med olja. Dessa pengar skulle räcka till år 2010 men tog slut på ca 1 år. Nu är det upp till regeringen att skjuta till mer pengar ,men jag tror inte det kommer att ske. Oljeeldarna kommer att byta ändå.....
Däremot om du har direktel och gör en helkonvertering så finns det pengar kvar man kan få 30% och max 30000kr i bidrag för elementkostnaden inkl. arbete
 
Hur är det med bidrag om man har en kombipanna (olja och ved) och man vill ha bidrag?
 
Då får du stsa på solvärme om du vill ha bidrag, för byta av panna till vp finn det tyvärr inga pengar kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.